Žurnāls "Skolas Vārds"

E-žurnāla SKOLAS VĀRDS 25. septembra numurā lasiet:

AKTUĀLI

Svaru kausos – drošība pret Covid-19.  Mācību gads iesācies ar daudziem jauninājumiem un izmaiņām. Skolas ikdienā ienācis ne tikai jaunais mācību saturs, bet arī visai stingri veselības drošības pasākumi. Diemžēl tie ne vienmēr visiem ir līdz galam izprotami. Kā rīkoties, lai drošības pasākumi nekļūtu par bailēs automātiski veiktām darbībām? Neskaidrības rodas ne tikai skolotājiem, bet arī vecākiem un skolēniem. Uz dažiem aktuāliem jautājumiem atbild Slimību profilakses un kontroles centra epidemioloģe Rita Korotinska.

VIEDOKLIS

Kā vērtējat jauno kārtību, ka skolēniem nākas gandrīz visu dienu pavadīt klasē, tātad ilgstoši atrasties kustību ierobežojumā? Atbild Inta Bula-Biteniece, Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas asociētā profesore, sporta skolotāju nodaļas vadītāja.

SKOLU DIREKTORU VIEDOKĻI

Kā skolās darbojas epidemioloģiskās drošības pasākumi? Atbild Jaunpiebalgas vidusskolas direktors Arnis Ratiņš, Aglonas vidusskolas direktore Lidija Šatilova, Aizputes vidusskolas direktore Gunta Vīdnere, Aizkraukles novada vidusskolas direktors Aldis Labinskis, Babītes vidusskolas direktore Ilze Rozenberga.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Starptautiskajā informātikas olimpiādē skolēni no Latvijas izcīnījuši trīs bronzas medaļas.

Atklāta Valmieras tehnikuma 3D virtuālās realitātes laboratorija.

IZM: Situācija saistībā ar Covid-19 izplatību izglītības iestādēs šobrīd ir kontrolējama.

Pasaules lielākajā mācību stundā aicina domāt par pasauli pēc pandēmijas.

Datorikas apguve skolēniem palielinās meiteņu iesaisti tehnoloģiju jomā.

Pedagogus aicina pieteikties konkursā par latgalisko vērtību stiprināšanu.

Dabas mājā Liepājā notiks izglītojošas nodarbības jauniešiem „Dzīvība ūdenī.

DISKUSIJA

Koučings skolā. Rīgas Valda Zālīša sākumskolas direktore Elita Rītere atklāj, ka jau aptuveni septiņus gadus uz skolu aicina koučus, lai tādā veidā palīdzētu sev un saviem skolotājiem rast atbildes uz dažādiem jautājumiem. „Kouča vieta skolā ir ļoti organiska, jo palīdz nesadegt un nepārdegt, saglabāt pašiem sevi un ir ļoti nepieciešama.”

IESPĒJAS

Lasītprasmes mērinstruments 4.-6. klases skolēniem. Latvijas pētnieču grupa ir izstrādājušas lasītprasmes novērtēšanas un atbalsta nodarbību vingrinājumus mazām grupām, kas domāti bērniem, kuriem ir lasītprasmes grūtības. Materiāls paredzēts latviešu valodas skolotājiem, kas māca 4.- 6 klasi, kā arī sākumskolas skolotājiem. Lasītprasmes veicināšanas nodarbību vingrinājumu kopu var izmantot gan skolotāji stundās, gan speciālie skolotāji darbā ar mazām grupām, kas sniedz bērniem atbalstu. Komplekts satur testu, stimulmateriālus un apkopojumu par LU zinātnieču pētījumiem.

PIEREDZE

Uzsvaru maiņa no kontroles uz atbildību. „Būt procesā ir pavisam kas cits, nekā novērot no malas, turklāt tā ir līdzatbildība notiekošajā: Talsu 2. vidusskolas skolotājas vērtē kompetenču izglītības pilotprojekta ieguvumus. Ja pirms pāris gadiem skolotāji bija atturīgi pret pārmaiņām, tad tagad – paši tās rada un iesaistās.

PIEREDZE

Projektu nedēļa  „Skolēni veido savu vidi”. Krāslavas Varavīksnes vidusskolas pieredze. Nodarbības Varavīksnes vidusskolā projektu nedēļas laikā bija veltītas aktuālai tēmai „Skolēni veido savu vidi”, kas ir saistīta ar praktisko darbību, veselīgu dzīvesveidu, sadarbību grupās, komunikāciju un digitālo prasmju pilnveidošanu. Katra klase izvēlējās savu darbības virzienu, kas ir piemērots skolēnu vajadzībām un vēlmēm.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?