Žurnāls "Skolas Vārds"

E-žurnāla SKOLAS VĀRDS 5.marta numurā lasiet:

NUMURA TĒMA

Pirmie secinājumi par diagnosticējošajiem darbiem. Valsts diagnosticējošajos darbos šogad ir iespēja pārbaudīt ne tikai bērnu zināšanas matemātikā, latviešu valodā un dabaszinībās, bet arī digitālās prasmes un spēju strādāt patstāvīgi. Kopumā uzdevumi 3. un 6. klasei tiek vērtēti atzinīgi, to nosacījumi – saprotami definēti. Pēc pavasara brīvlaika VISC saņemtos datus apstrādās un, ja ieraudzīs kādu globālu klupšanas akmeni, mēģinās saprast, kāpēc tā. Citādi iegūtie rezultāti netiks izvērtēti un salīdzināti, jo nav zināms, cik godīgi darbi pildīti, laboti, tāpēc tā būtu tikai manipulācija ar datiem.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Eksāmeni vispārējās izglītības iegūšanai pagaidām plānoti klātienē.

Iknedēļas Covid-19 testēšana būs arī augsta riska izglītības iestāžu nodarbinātajiem.

Valdībai uzdod vērtēt, vai prasība bērniem lietot sejas maskas skolā nebūtu atceļama.

„Mācītspēkam” pieteikušies 1149 dažādu jomu speciālisti.

„Dzīvei gatavs” piedāvā jaunas tiešsaistes mācību stundas.

eTwinning bezmaksas vebināri par medijpratību.

Skolēnus aicina pieteikties tiešsaistes skolu programmai „Iepazīsti Saeimu!”.

PROFESIONĀLĀ PILNVEIDE

Uzsākta skolu profesionālās atbalsta sistēmas pilnveide. Izglītības un zinātnes ministrija ESF projekta „Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” ietvaros organizē tiešsaistes darbsemināru ciklu „Skolu profesionālās atbalsta sistēmas pilnveide”. IZM Profesionālās un pieaugušo izglītības departamenta direktora vietniece pedagogu un pieaugušo izglītības jomā Baiba Bašķere, VISC Vispārējās izglītības departamenta Vispārējās izglītības satura nodrošinājuma nodaļas vadītāja Liene Zeile un „Skola 2030” mācību satura ieviešanas vadītāja Zane Oliņa sarunā ar žurnālu skaidro, kāda atbalsta sistēma būtu pilnveidojama.

APTAUJA

Aptauja: Teju katrs otrais pedagogs tuvākajos gados vēlētos pamest profesiju pārslodzes un neadekvātā atalgojuma dēļ. Nākamo piecu gadu laikā 46% aptaujāto pedagogu vēlētos pamest skolotāja profesiju lielās pārslodzes un neadekvātā darba atalgojuma dēļ, liecina Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības jaunākie aptaujas dati.

ATBALSTS

Padomi netraucētām Zoom nodarbībām. Pēdējo mēnešu laikā Latvijas Drošāka interneta centrs Drossinternets.lv arvien biežāk saņem pedagogu lūgumus palīdzēt situācijās, kad ticis traucēts darbs mācību stundu laikā Zoom platformā. Skolotāji regulāri sūdzas, ka attālinātajām mācību stundām mēdz pieslēgties svešinieki, kas uzdodas par klases skolēniem un nereti izplata nelegālu saturu. Galvenais iemesls šādām situācijām ir publiski pieejamās Zoom sapulču saites, nepietiekamie privātuma un drošības iestatījumi, kā arī pedagogu nezināšana – kā rīkoties šādās situācijās. Visbiežāk ir nepieciešama ātra un mērķtiecīga rīcība, lai pasargātu bērnus no svešās personas „iebrukuma” sekām.

IESPĒJAS

Idejas, kā ar digitāliem rīkiem pārvērst ķīmijas apguvi par spēli. Turpinoties attālinātām mācībām, arvien vairāk pieaug ne tikai digitālo rīku, bet arī jaunu, radošu paņēmienu nozīme mācību procesā. Viens no veidiem, kā padarīt mācīšanos interesantāku gan virtuālajā mācību klasē, gan ārpus nodarbībām, ir spēles elementu izmantošana. Gatavojoties erudīcijas spēlei Grindeks „Prāta turnīrs”, uzņēmums ir apkopojis idejas, kas palīdzēs iesaistošā veidā apgūt arī ķīmiju.

PIEREDZE

11. klases matemātikas stunda „Laukumi”. Egita Zariņa, Saldus vidusskola.

Literatūras stunda ar medijpratības uzdevumu izmantošanu. Andra Ekmane, Cieceres pamatskola.

Angļu valoda. Lomu spēle. Anna Šmaukstele, Maltas vidusskola.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?