Žurnāls "Skolas Vārds"

E-žurnāla SKOLAS VĀRDS 3. septembra numurā lasiet:

REPORTĀŽA

Cerību pilns 1. septembris. Gari gladiolu kāti. Koši asteru un dāliju pušķi. Sapucēti bērni. Mazliet uztraukti vecāki. Smaidi, atkaltikšanās prieks un pa kādai nopūtai par ātri aizgājušu vasaru. Zinību dienas rīts dažas minūtes pirms pulksten deviņiem pie Liepājas Draudzīgā aicinājuma 5. vidusskolas atgādina skudru pūzni. Jau drīz viss norimst un pa atvērtajiem logiem var dzirdēt skolotājus sakām un bērnus korī atbildam: „Labrīt!”

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Mācības 1. septembrī uzsāk nepilni 220 000 skolēnu.

Nedaudz vairāk par 1% bērnu tiks izvēlēta mājmācība, prognozē izglītības ministre.

SPKC rekomendē mācību ekskursijās doties ārtelpās.

Atklāto „Covid-19” gadījumu dēļ attālināti mācību gadu sākusi Baltinavas vidusskola.

Krāslavas Valsts ģimnāzijai anulēts valsts ģimnāzijas statuss.

LIZDA aicina politiķus ilgstoši nekavēties ar nogaidīšanu „obligātās vakcinācijas“ jautājumu risināšanā.

Skolēnu vecāki kritiski par mācību līdzekļu kvalitāti.

SARUNA

Mana vakcīna ir regulāras fiziskās aktivitātes. Izvēle aiziet no skolotāja darba. Zintis Vīgulis ir viens no tiem skolotājiem, kas nevēlas vakcinēties pret koronavīrusu, tādēļ nupat iesniedzis atlūgumu. No darba Pāvilostas pamatskolā, Liepājas pusē, viņš aizgāja pēc vairāk nekā 40 nostrādātiem gadiem. Zintis ir sporta skolotājs un uzskata, ka viņa vakcīna pret „Covid-19” ir 10 kilometru skrējiens ik dienu.

PIEREDZE

Amerikā bērni mācās rotaļājoties. Izglītības profesors Mišels Rezniks (Mitchel Resnick) no Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta (MIT), uzrunājot Skola 2030 konferences dalībniekus – Latvijas skolotājus un izglītības darbiniekus, atzina, ka mācīšanās pieredze bērnudārzā ir īstenojama visa mūža garumā, jo tā ir atraktīva un radoša. Profesors pēta jaunās tehnoloģijas un iespējas tās lietot radošā mācību procesā. Bieži, dzirdot vārdu „rotaļāšanās”, domā tikai par smiešanos un priecāšanos, bet patiesībā runa ir par attieksmi, kad cilvēks jebkurā vecumā izmēģina ko jaunu un pārbauda robežas, bet to dara bez bailēm par neizdošanos.

Austrālijā raksta ar digitālām pildspalvām. Bunberijas Katedrāles ģimnāzijas Austrālijā direktors Metjū O’Brajens (Matthew O’Brien) 2006. gadā saņēma Kvīnslendas provinces apbalvojumu kā labākais dabaszinātņu skolotājs, 2014. gadā viņš pievienojās Microsoft Inovatīvo pedagogu starptautiskajai kopienai. M.O’Brajens ir uzstājies dažādās nacionālās un starptautiskās izglītības konferencēs par izglītības un pārmaiņu vadības jautājumiem un izglītības tehnoloģijām. Viņam patīk izmantot tehnoloģijas un rast veidus, kā skolotāji tās var izmantot, lai veidotu mācību procesu labāku, efektīvāku un interesantāku. Mūsdienās pedagogiem ir nepieciešamas gan pedagoģiskā satura zināšanas, gan tehnoloģiskās zināšanas. „Tas ir gandrīz kā svētais grāls ‒ izmantojot tehnoloģisko rīku pareizā vietā un veidā ar pareizo saturu, lai panāktu maksimālo iedarbību skolēniem,” norāda M.O’Brajens.

METODISKIE MATERIĀLI

Dzīvības attīstība uz Zemes. Bioloģija un matemātika, 10. klase.

Interesanta dabaszinību stunda 5. klasei.

Orientēšanās spēle klases saliedētībai.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Pieslēdzies e-žurnāliem

Aizmirsi paroli?

Vēlies kļūt par abonentu?