Dizains un tehnoloģijas. Darba burtnīca 1.-3. klasei

Mācību priekšmets

Dizains un tehnoloģijas

Klase

1. klase, 2. klase, 3. klase

Kategorijas

E-darba burtnīcas

Autore: Ieva Mickus

Darba burtnīcas saturs veidots atbilstoši “Dizains un tehnoloģijas 1.-9. klasei” mācību priekšmeta programmas paraugam, kas ir izstrādāts Valsts izglītības satura centra Eiropas Sociālā fonda projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” ietvaros pēc Skola2030 izveidotās programmas. Viena darba burtnīca paredzēta trīs mācību gadiem.


Darba burtnīcā ir darba lapas secīgi 1., 2. un 3. klasei šādiem tematiem:


1. klasei paredzētas 34 mācību stundas:

  • ► Kā ver, tin, kārto, sien, loka, līmē rotājumus no koku lapām?

  • ► Kā griež, plēš, burza, loka, savieno papīra objektus?

  • ► Kā kombinē dažādas formas un rotā plakanus un telpiskus izstrādājumus no plastilīna un sāls mīklas?

  • ► Kā cep maizi? Kā atspoguļo maizes tapšanas ceļu?


2. klasei paredzētas 66 mācību stundas:

  • ► Kā veido izstrādājumus ar dažādām faktūrām no māla un plastikas? 

  • ► Kā šuj ar rokām un dažādi rotā ar vītām, pītām aukliņām un tamborētām pīnītēm izstrādājumu? 

  • ► Kā griež šķēlēs un gabaliņos produktus, lai pagatavotu maizītes?

  • ► Kā gatavojos un organizēju svētkus?

  • ► Kā izgatavo locītus, pītus, rullētus papīra objektus?


3. klasei paredzētas 52 mācību stundas:

  • ► Kā dārzeņus un augļus šķiro, mazgā, mizo, skalo un smalcina, lai pagatavotu salātus, uzkodas, dzērienus?

  • ► Kā šuj ar rokām sienas gleznu? 

  • ► Projekts "Kā izgatavo mājokļa maketu un tā izklājumu?"

  • ► Kā stiprina kopā dažādus dabas materiālus? 

  • ► Kā izstrādā spēli?
     


    Darba burtnīca ir veidota tā, lai skolēnam būtu kā palīgs. Lai varētu izprast, kas īsti ir dizaina tapšanas posmi, kas ir dizains un kā pareizi plānot savu darbu, lai nonāktu līdz rezultātam, kas sākotnēji ir iecerēts. Burtnīcā ir arī dažādu darbu paraugi, kur skolēns var iedvesmoties, ja sākotnēji pašam vēl ir grūti noformulēt savu ideju. Var paskatīties paraugus, sākumā izveidot līdzīgu, vai veidot kaut ko pavisam citādāku.

    Darba burtnīcas sākumā ir atgādnes, kas ir kā palīgs skolēnam saprast galvenos jēdzienus (priekšmeti, materiāli, darbības), kas jāapgūst katrā tematā.


    Pie katra darāmā darba parādās arī kāds krāsains puzles gabaliņš. Tā ir kā atgādne skolēnam, lai viņš zinātu, kurā no dizaina posmiem tajā brīdī notiek viņa darbošanās. “Mēs jau labi zinām, ka liekot puzles gabaliņu pie gabaliņa - beigās ieraugām attēlu. Arī šajā burtnīcā ir līdzīgi – puzles gabaliņš pie puzles gabaliņa un rezultātā skolēnam tapis lielisks dizaina darbs,” stāsta mācību līdzekļa autore, Ventspils novada Zūru pamatskolas skolotāja Ieva Mickus.

    Lai skolēnam būtu arī neliela paškontrole, pie katra darba ir paredzēta vieta, kur ierakstīt datumu līdz kuram darbs būtu jāpabeidz.

    Darba burtnīcā ir iekļautas vairākas foto pamācības. Tas ļauj skolēnam ne tikai gaidīt skolotāja pamācības, bet arī darboties pašam, ja ir to spējīgs izdarīt. Līdz ar to vienmēr ir līdzi paraugs, kur ieskatīties, ja ir kaut kas aizmirsies. Tāpat burtnīcā ir dažādi shematiskie attēli, piemēram, kā locīt papīru.

    Kad darbs būs pabeigts, tēmas beigās būs vērtējuma tabulas. Tas ļaus pašam skolēnam noteikt, ko viņš ir vai nav apguvis, vai kas vēl ir jāpamācās un arī palīdzēs novērtēt klases biedru veikumu.
     

    ►  Darba burtnīcas lpp. skaits: 135
    ►  Var printēt

Atgriešanās atpakaļ