Žurnāls "Izglītība un Kultūra"

E-laikraksta IZGLĪTĪBA un KULTŪRA 6. novembra numurā lasiet:

NUMURA TĒMA

Par atbildības sadalījumu un izglītības kvalitāti.  Laikraksts uz sarunu aicināja Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāni profesori Lindu Danielu, lai uzzinātu viņas redzējumu par skolotāju sagatavošanu. L.Daniela vērš uzmanību uz statistiku par vidējo skolotāju vecumu un neredz pārkvalifikāciju kā ilgtermiņa risinājumu, tādēļ aicina domāt, kas notiks pēc 10 gadiem, jo sistēma ir samērā inerta un ātri nespēj mainīties.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

IZM amatpersonu rotācija.

Vecākajām klasēm nosaka prasību nēsāt sejas maskas ārpus stundām.

IKVD vadītāja: Veiksmīgs attālinātais mācību process skolās var notikt, ja skolas direktors uzņemas vadību pār to.

R.Kalvāns: Izdegšanas dēļ skolu direktoriem pieaug iesniegto skolotāju atlūgumu skaits.

Raidījums konstatē iespējamu emocionālu un fizisku vardarbību pret bērniem Rīgas bērnudārzā.

Sociālā kustība „#Neklusē” izstrādājusi jaunus tiešsaistes risinājumus mobinga mazināšanai.

Pieteikšanās semināram „Metodes pieaugušo izglītotāju darbā”.

Izglītojoša interneta platforma www.atslegas.tv.

„Putna stunda” izziņo novembra uzdevumu.

VIEDOKLIS

No industrijas 4.0 uz izglītību 4.0.  Kā pilnveidot apmācību procesu un iegūt tādus speciālistus, kādi nepieciešami darba devējiem 21. gadsimtā? Atbildi uz šo jautājumu arvien neatlaidīgāk meklējam gan kompetenču izglītības, gan tehnoloģiju attīstības kontekstā. Latvijas izglītības fonda un LMT rīkotajā konferencē „Quo vadis, Latvijas izglītība?” LIF valdes loceklis Rolands Vitkovskis trāpīgi norādīja – uzņēmēju gaidas, lūkojoties uz augstskolām, ir gaužām praktiskas. Proti, nepieciešams kvalificēts darbaspēks, īpaši informācijas tehnoloģiju un inženiertehniskajās specialitātēs, kur labu speciālistu hroniski trūkst. Kā tad jāmainās izglītībai, lai panāktu tehnoloģiju attīstību?

VIEDOKLIS

Klātienes un tiešsaistes apvienojums var kļūt par ilgtermiņa risinājumu. Ņemot vērā straujo vīrusa izplatību, lielākā daļa augstskolu pārgājušas uz attālināto studiju procesu. Tas kalpoja kā risinājums arī martā, kad tika izsludināta ārkārtas situācija. Vai attālinātās studijas izvērtīsies par ilgtermiņa risinājumu un kā risināt socializēšanās trūkumu, kas rodas, studējot un strādājot attālināti? Nezinot, kā vīruss izplatīsies, jādomā par digitālajiem rīkiem, kas ļautu e-vidē attīstīt prasmes, ko parasti iegūstam, komunicējot un sadarbojoties ar kolēģiem. Attālinātās studijas nojauc attāluma barjeras, ļaujot studentiem no attālākajiem reģioniem studēt Rīgā, neraizējoties par dzīvesvietas meklējumiem vai ceļā pavadīto laiku.

FORUMS

Zuarguss: „Interešu izglītība lielā mērā glābj mūsu sabiedrību”. Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Sporta un jaunatnes pārvalde sadarbībā ar Rīgas Interešu izglītības metodisko centru un Rīgas interešu izglītības iestādēm 14. oktobrī organizēja forumu „Interešu izglītība – vērtības un izaicinājumi”, lai izprastu, kas interesē 21. gadsimta jauniešus un kādas ieviest darba formas mūsdienīga interešu izglītības procesa īstenošanai. Savu pieredzi un redzējumu atklāja dažādi profesionāļi, sniedzam ieskatu būtiskākajās atziņās.

ATBILD IZGLĪTĪBAS JURISTS

1. Darba uzteikums – Darba likuma 101. panta pirmās daļas 1. punkts.     

2. Valsts valodas prasības arodbiedrības biedriem.            

3. Likumā noteiktās izglītības neesamība pedagogam.                    

4. Klašu apvienošana pa trim gadiem.     

5. Bērna ar garīgās veselības traucējumiem integrēšana. 

6. Izglītības iestādes direktora papildus pedagoģiskā darba regulējums.   

7. Izglītojamā atskaitīšana no izglītības iestādes pienākumu neievērošana gadījumā. 

JUBILEJA

„Mana bērnudārza audzinātāja bija Līvija”.  Sūtot sveicienus, klusībā ceram, ka viņas 70gades priekšvakarā trīs paaudžu torņakalniešu, āgenskalniešu un Ziepniekkalna ģimeņu – viņas audzēkņu – vārdā „iespējams” izdosies pateikt pastarpinātu paldies, kuru negaida, par bērnības gaitām, to laiku atmiņām un galvenokārt – sirsnīgo attieksmi pret viņai uzticētajiem ģimeņu lolojumiem. Tas vienmēr ir bijis īpašs savstarpējās pazīšanās un atzīšanās kods jeb, mūsdienīgi sakot, „brends” – „mana bērnudārza audzinātāja bija Līvija”, lai atpazītu savējos – īpaši lolotos.

METODISKAIS MATERIĀLS

Metodiskais materiāls „Lilu māja. Valodas attīstība, izmantojot eksperimentus” ir Eiropas dabaszinātņu skolotāju asociācijas „Science on Stage” jeb „Zinātne uz skatuves” apkopota un izdota grāmata, ko latviski iztulkojusi Zemgales reģiona kompetenču attīstības centra direktores vietniece Skaidrīte Bukbārde.

TEHNOLOĢIJAS

Špikeris telefonā. Mācoties eksaktos mācību priekšmetus, ir svarīgi saprast, kā tie noderēs ikdienas dzīvē. Digitālās tehnoloģijas, to skaitā mobilās lietotnes, mācību procesu ir padarījušas interesantāku un patīkamāku jauniešiem, jo ikviens var lejupielādēt lietotnes viedierīcē un mācīties neformālā vidē. Lai nav jāmaldās plašajā mobilo lietotņu piedāvājumā, Steamup.lv komanda ir sagatavojusi pāris ieteikumu.

MUZEJS

Publicēts Raiņa un Aspazijas „vēstuļu romāna” nākamais fragments. Svinot Raiņa un Aspazijas 155. gadskārtu, Memoriālo muzeju apvienība turpina Raiņa un Aspazijas savstarpējās sarakstes publicēšanu. Pirms pieciem gadiem aizsāktajai korespondences publicēšanai nu pievienotas 118 vēstules, kuras atklāj Raiņa un Aspazijas savstarpējo dialogu politiskās emigrācijas sākumposmā no 1906. gada līdz 1911. gada nogalei.

SVARĪGI ZINĀT

Sejas maskas skolā. Jautājumi. Atbildes.

Laikraksta saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

24.03.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024