Žurnāls "Izglītība un Kultūra"

E-laikraksta IZGLĪTĪBA un KULTŪRA 14. oktobra numurā lasiet:

AKTUĀLI

Būtisku izrāvienu pagaidām neredz. Latvijā ir ceturtās zemākās skolotāju algas Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) valstu vidū. Meklējot risinājumu, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) rosina atteikties no valsts finansējuma sadales pēc principa „nauda seko skolēnam”. Tā apspriešanai sociālajiem partneriem piedāvā trīs jaunus pedagogu atalgojuma aprēķināšanas modeļus. Modeli, kas saņems vislielāko atbalstu, ministre Anita Muižniece prezentēs valdībai. Plānots, ka tas varētu notikt oktobra beigās. Trešais pedagogu atalgojuma pilnveides modelis paredz naudu sadalīt pašvaldībām pēc viena skolēna vidējām izmaksām. Patlaban tiek lēsts, ka tie ir 150 eiro mēnesī. Taču šī summa indikatīva un modeļa izveides gaitā vēl tiks precizēta.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Prasības ārkārtējās situācijas laikā.

LIVA vadītājs: Daudzu nezināmo dēļ skolu vadībai par pareizākajiem pandēmijas risināšanas scenārijiem atliek vien minēt.

„eTwinning” konferencē kā labākos apbalvo Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolas un Baložu vidusskolas projektus.

RTU aicina vidusskolas sadarboties fizikas un ķīmijas padziļinātajā apguvē.

Radīts pirmais latviešu literatūras virtuālais asistents.

Jauni materiāli vieglajā valodā.

LKA pētnieki piedāvā raidierakstu „Sinerģija”.

DISKUSIJA

Sākt ar skolēnu zināšanām, motivāciju un domāšanu, nevis matemātiku, fiziku, ķīmiju.  Izglītības projekts STEaMup.lv 6. oktobrī rīkoja tiešsaistes diskusiju, lai ar vairākiem dažādu jomu pārstāvjiem rastu atbildes, kā skolēniem radīt interesi un kā veicināt eksakto mācību priekšmetu apgūšanu, kā arī par skolotāju lomu un iespējām sekmēt, lai skolēnu vidējais zināšanu līmenis pakāpeniski pieaugtu. Skolotājiem pietrūkst iedrošinājuma paradigmas maiņai, kā arī mācību materiālu. Ja skolotāji līdz vēlai naktij paši veido resursus nākamās dienas stundai, tad arī visharismātiskākais skolotājs būs noguris. Un noguris skolotājs nav labs skolotājs.

Atbild izglītības jurists

Pedagogu ES projekta darba tiesiskais regulējums.

Bērna kopšanas atvaļinājuma piešķiršana.

Divi amati – viens darbinieks.

Nodokļu apmaksa pašnodarbināta pedagoga algotā darbā.

VIEDOKLIS

Mākslā nav „pareizi” vai „nepareizi”. Pēdējā laikā plašsaziņas līdzekļos izvērsušās dažādas diskusijas par mākslas darbiem – to, cik piemēroti vai pareizi tie ir. Gan interešu izglītībā, gan profesionālajā ievirzē jau no pašas pirmās mākslas nodarbības skaidrojam mazajiem māksliniekiem, ka mākslā nav jēdzienu „pareizi” vai „nepareizi” – bērni zīmē un rada tā, kā izjūt. Pats būtiskākais, lai radošais process sagādā prieku. Māksla nav tehniskā zinātne, kurā visiem tiek dots viens uzdevums un jābūt vienādam gala rezultātam. Astra Rubene, tekstilmāksliniece, privātās mākslu skolas „Kultūras Patnis” mākslas nodaļas vadītāja.

KULTŪRIZGLĪTĪBA

„Skolas soma” kultūrai. Sniegt iespēju skolēniem visā Latvijā iepazīt mūsu mākslu un kultūru – ar šādu virsuzdevumu jau ceturto gadu veiksmīgi darbojas kultūrizglītības programma „Latvijas skolas soma”. Sākusies kā iniciatīva Latvijas valsts simtgades programmā un iepazīstinājusi skolēnus ar Latvijas valstiskuma attīstības un saglabāšanas liecībām, kā arī kultūras vērtībām, programma attīstījusies, nostabilizējusies un sekmīgi īsteno mērķi – ikvienam Latvijas skolēnam nodrošināt iespēju vismaz reizi katrā mācību semestrī iepazīt Latvijas kultūras norises, to apguvi sasaistot ar mācību un audzināšanas procesu.

Izdevuma saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

24.03.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024