Žurnāls "Izglītība un Kultūra"

E-laikraksta IZGLĪTĪBA un KULTŪRA 26. augusta numurā lasiet:

KONFERENCE

Mākslai ir nozīme, jeb Māksla un kultūra ir nozīmīgs radošais spēks. Lai iedvesmotu skolotājus, sniegtu tiem jaunas idejas, dalītos pieredzē un atbalstā, Skola2030 no 16. līdz 17. augustam Liepājā rīkoja konferenci “Mākslai ir nozīme!”. Konferences mērķis bija apzināt aktualitātes kultūras un mākslas izglītībā – tās saturā, metodikā, vērtēšanā, aktualizēt mijiedarbību ar citām mācību jomām, kā arī uzsvērt kultūras un mākslas izglītības īpašo nozīmi plašākā kontekstā. Konferencē aicināti piedalīties bija pirmsskolu, pamatskolu, vidusskolu, profesionālo skolu skolotāji un vadītāji. Sniedzam ieskatu dažos iedvesmas stāstos.

KONFERENCE

Angļu valodas skolotāji gūst iedvesmu un jaunas idejas. Latvijas Angļu valodas skolotāju asociācijas (LAVSA) 30. konference norisinājās 17. un 18. augustā Jaunmārupes pamatskolā. Uzrunājot vairākus konferences dalībniekus, visu kopējā atziņa, ka šāda veida tikšanās rada piederības sajūtu, iespēju apmainīties idejām, profesionāli pilnveidoties, apstiprinājumu savai varēšanai un lielāku izpratni par gaidāmajiem izaicinājumiem, bet pats galvenais – gūta iedvesma no daudziem atzītiem lektoriem.

IEKĻAUJOŠĀ IZGLĪTĪBA

Redzēt dažādību. Skola māca ne tikai akadēmiskās zināšanas, bet arī dzīvi. Ikvienam ir tiesības uz kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību neatkarīgi no viņa tautības, dzīvesvietas, veselības un sociālā stāvokļa, kā arī daudzām citām atšķirībām, nosaka Izglītības likums. Tomēr realitātē ir pavisam citādi. Bērniem ar speciālām vajadzībām mācīties parastā skolā ir sarežģīti, jo trūkst atbilstoša personāla, mācību līdzekļu un piemērotas vides. Par šo tēmu veiksim plašu pētījumu, kas ilgs līdz nākamā gada martam.

Nevis slinks, bet ar mācīšanās grūtībām. Kad jelgavniece Irīna Trence – Stefanenko secināja, ka dēls nelasa un tas viņam rada problēmas mācībās, nosprieda, ka puikam, iespējams, ir disleksija. Lai apstiprinātu diagnozi, meklēja palīdzību pie dažādiem speciālistiem, līdz sajutās kā nonākusi riņķa dancī. Galu galā nonāca Iekļaujošās izglītības centrā, kur puikam disleksiju tomēr nekonstatēja. Tāpat neatzina disgrāfiju un intelekta traucējumus. Taču tas problēmu nemazina.

 VIEDOKLIS

Skolas vīzijas īstenošanu apdraud pati izglītības sistēma. Daļa no direktoru ikdienas laika tiek tērēts meklējot, lūdzoties un pārvilinot kolēģus no citām skolām, lai varētu nodrošināt mācību procesu. Oskars Kaulēns, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors.

Mēs tik daudz nodarbojamies ar sistēmām, ka esam ar tām sarežģījuši darbu visiem. Politikas veidotājiem ir steidzīgi jādodas (ar to saprotot, ka jādodas vizītēs uz skolām) un jāizzina to, kā funkcionē skolas, kā strādā direktori un kā notiek process. Tas pavērs iespēju viņiem labāk saprast lauku un pieņemt jēdzīgus lēmumus. Edgars Plētiens, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas metodiķis, vēstures skolotājs, bijušais Raunas vidusskolas direktors.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Darbu sāks LIZDA pieteiktā streika izlīgšanas komisija.

Novadu kartē tiek apkopota pedagogu minimālā un maksimālā samaksa par likmi pašvaldību izglītības iestādēs.

Jaunajā mācību gadā izglītības iestādēm jāturpina ievērot izstrādātie drošības protokoli.

Rudenī IZM nodos apspriešanai likumprojektu par skolēnu mācību gada pagarināšanu.

Skola2030 vadīs Inese Saldābola.

Rosina ļaut lemt par vardarbīga skolēna izglītošanos ģimenē.

Izveidots mācību priekšmetu olimpiāžu un ZPD aktivitāšu kalendāru.

Pakāpeniski pāries uz eksāmenu kārtošanu tiešsaistē.

Skolēnu sasniegumi eksāmenos būtiski nav mainījušies.

Izglītības iestāžu vadītāju padomi vadīs Česlavs Batņa.

GRĀMATPLAUKTS

Laikraksta saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

24.03.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024