Žurnāls "Pirmsskolā"
Žurnāla PIRMSSKOLĀ oktobra numurā lasiet:
NUMURA TĒMA
Trīsgadnieka krīze. Bērniem trešā gada krīze ir robeža starp agro un pirmsskolas bērnību. Tas ir viens no grūtākajiem periodiem bērna dzīvē. Psiholoģijas zinātņu doktors Daņils Elkoņins norādījis, ka šī bērniem ir sava es izcelšanas krīze. Kā kustīgs spēks tā virza bērna izaugsmi. Trīs gadu vecumā pieaug bērna pastāvība, aktivitāte un emocionalitāte.
IESPĒJAS
Pētniecības paņēmieni matemātikas rotaļās. Arī rotaļās var būt pētniecības paņēmieni, veidojot bērnu matemātiskos priekšstatus pirmsskolā. Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas nodaļas vadītāja profesore, Dr. paed. Rudīte Andersone par šo tēmu vada kursus. Savukārt Pirmsskolā uzrunā R. Andersoni, lai atspoguļotu galvenos temata aspektus.
NODARBĪBA
Integrētās nodarbības scenārijs sagatavošanas grupā Rudens kaleidoskops. Nodarbības mērķis: veidot bērniem iemaņas saskatīt rudens krāsu un skaņu daudzveidību dabā.
PASĀKUMS
Pasākuma scenārijs Rudens gadatirgus. Vecākā grupa.
NODARBĪBA
Drošības stunda Drošība uz ielas. Nodarbības mērķis: Nostiprināt ceļu satiksmes noteikumus. Vecums: 6–7 gadi.
NODARBĪBA
Integrētā nodarbība 2–3 gadus veciem bērniem Apģērbs. Rotaļnodarbības mērķis: nostiprināt zināšanas par pamatkrāsu nosaukumiem un attīstīt pirkstu sīko muskulatūru.
PASĀKUMS
Latvijas valsts proklamēšanas gadadienai veltīts svētku pasākums Latvijas dzimšanas diena. Pasākuma scenārijs. Pasākuma mērķis: izprast jēdzienus Latvija, Latvijas dzimšanas diena; iepazīstināt bērnus ar nacionālo simboliku; rosināt rūpēties par savu dzimteni, to nepiegružojot un uzturot tīru; radīt bērnos prieku par svētkiem, iesaistīt rotaļās un kopīgās dziesmās.
NODARBĪBA
Mājdzīvnieki. Nodarbības mērķis: sekmēt latviešu valodas klausīšanās un runāšanas pamatprasmju apguvi 2. jaunākā grupā.
SPORTS
Plakanās pēdas profilakses vingrinājumi pirmsskolā. Galvenā metode plakanās pēdas profilaksē ir ārstnieciskā vingrošana. Lai vingrošana sniegtu lielāku prieku bērnam, vingrošanā var ieviest spēles elementus. Vingrojumus var veikt jebkurā vietā un laikā, nav vajadzības radīt speciālus apstākļus to veikšanai. Galvenais ir veikt nodarbības katru dienu, padarot to par ieradumu.
GATAVOJAM PAŠI
Papīra neparastās pārvērtības. Spēles ir tapušas eTwinning projekta Papīrs man zināmais un nezināmais ietvaros. Partneri no Ilūkstes „Zvaniņa”, Pastendes „Ķipara” un Lībagu sākumskolas tās aprobēja savās nodarbībās.
Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.