Žurnāls "Pirmsskolā"

E-žurnāla PIRMSSKOLĀ februāra numurā lasiet:

AKTUĀLI

Iestājas par nevienlīdzības mazināšanu atalgojumā. Ja Izglītības un zinātnes ministrija līdz marta vidum nepiedāvās risinājumu, lai mazinātu nevienlīdzību bērnudārzu un skolu pedagogu atalgojumā, ir iespējami protesti. To Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga paziņoja pēc pedagogu darba samaksas pilnveides darba grupas otrās tikšanās. Gatavību piedalīties protestos pauž arī aptaujātie bērnudārzu darbinieki. Latvijas Pašvaldību savienības informācija rāda, ka pērn novembrī kopumā bērnudārzos trūka 700 pedagogu. Nozarē strādājošie stāsta, ka lielu daļu speciālistu “pārpērk” sākumskolas, privātās izglītības iestādes un pašvaldības, kas var piedāvāt lielākas algas.

Svarīgi atbalstīt pēc iespējas agrāk.  Bērnu agrīnās attīstības skrīnings. Lai noteiktu audzēkņu speciālās vajadzības, no šī mācību gada pirmsskolām uzdots izvērtēt katra piecgadnieka zināšanas, prasmes un uzvedību. Tam izstrādāta visā valstī vienota metodika un veidlapas. Plānots, ka nākotnē šādu novērtēšanu bērniem veiks jau no pusotra gada. Tuvākajā laikā pirmsskolas izglītības iestādēs sāks aprobēt speciālo vajadzību izvērtēšanas metodiku audzēkņiem no pusotra līdz sešu gadu vecumam.

Bērns visu dara pats. Vai tiešām? “eTwinning” organizētajā vebinārā “Kā pedagogiem palīdzēt pirmsskolas bērniem darīt pašiem?” par pirmsskolas bērnu patstāvības veicināšanu stāstīja Salas sākumskolas pirmsskolas pedagoģe, mūzikas un ritmikas, kā arī teātra mākslas pedagoģe sākumskolā un bloga “Rasa par bērniem” autore Rasa Pakalniņa. Rasa uzsver, ka “mēs varam iemācīt tikai to, ko mākam paši”, norādot, ka bērns pats nezinās, kā rīkoties jaunā situācijā, bet spēs atkārtot jau iepriekš redzētu līdzīgu situāciju. Tādējādi izšķirīgajā brīdī bērns jau zinās, kas jādara, un pedagogam vien atliks iedrošināt grūtības pārvarēt.

NODARBĪBAS

Rotaļnodarbība “Kosmoss – Saules sistēma”. 5-6 gadi. Ziņa bērnam: es zinu, kas ir kosmoss.

Āra rotaļnodarbība “Draudzēsimies”. 5-7 gadi. Ziņa bērnam: draudzīgas un cieņpilnas attiecības ļauj mums justies pieņemtiem grupā.

Skaņas “s” nostiprināšana vārda sākumā. 5 gadi.

Matemātikas mācību jomas didaktiskā spēle “Sirsniņas un skaits”. Sasniedzamais rezultāts:  prot skaitīt 10 apjomā, atrod atbilstoši skaitam ciparu.

PIEREDZE

Pavasara mazdārziņš. Pamazām tuvojas pavasaris, tāpēc piedāvājam pavasara nodarbību, kurā bērni iepazīstas ar informāciju par un ap stādīšanu. Bērni vēro attēlus, kārto secīgi sēšanas darbus, pēta un veic secinājumus pēc augsnes paraugiem, izvēlas paši savu materiālu kā augsni sēšanas darbiem, kā arī var izvēlēties, ko sēs.

Gulošs sniegavīrs 2-3 gadi.

Labdarības projekts “Mīlestības stunda”. Rīgas 104. PII pieredze.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

24.03.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024