Žurnāls "Skolas Vārds"
Žurnāla "Skolas Vārds" 2013.gada 2. numurā lasiet:
IZGLĪTĪBAS REFORMAS
Vispārējās izglītības reforma: paveiktais un plānotais. Ko IZM darba grupas paveikušas aizvadītajā gadā, un kādi darbi plānoti šogad? Turpinājums no iepriekšējā numura. Lasiet par Pirmsskolas izglītības darba grupas un Iekļaujošas izglītības darba grupas rezultātiem un plāniem šajā gadā.
SVARĪGI ŠONEDĒĻ
Vecākiem par savu naudu bērnus būs jānodrošina tikai ar individuālajiem mācību līdzekļiem.
NUMURA TĒMA
Skolu autonomija: saprāta jautājums. Par vienu no veiksmes atslēgām ceļā uz kvalitatīvu izglītību tiek uzskatīta skolu autonomija – brīvība mācības organizēt atbilstoši tam, kā skola to uzskata par vajadzīgu. Piemērs skatāms kaut vai Somijas izglītības sistēmā. Līdzīgu soli ceļā uz izglītības autonomiju, veicot reformas, grasās spert arī Latvijas Izglītības un zinātnes ministrija (IZM), nosakot minimālo stundu skaitu katrā pamatskolā apgūstamajā priekšmetā. Izglītības darbinieki un eksperti šo rīcību vērtē dažādi.
NUMURA INTERVIJA
Skolas.lv – integrēta valsts līmeņa izglītības informācijas vietne. Pašlaik portāls Skolas.lv strādā ar ierobežotu jaudu, tas ir saistīts ar nepieciešamo infrastruktūru, kura tiks piegādāta februārī, bet jau ar 1. aprīli portālu plānots iedarbināt ar pilnu jaudu. Situāciju un portāla iespējas žurnālam Skolas Vārds skaidro IZM pārstāvis Jānis Bēniķis.
SKOLA UN TEHNOLOĢIJAS
Kam strausam digitalizēta mācību grāmata? Pedagoģisko zinātņu doktors, Federālā izglītības attīstības institūta un Krievijas ZA Skaitļošanas centra galvenais zinātniskais līdzstrādnieks, UNESCO Informācijas tehnoloģiju izmantošanas izglītībā institūta eksperts, vairāk nekā 200 darbu autors par izglītības informatizācijas, pedagoģiskā dizaina un jauno pedagoģijas tehnoloģiju problēmām Aleksandrs Uvarovs labprāt dalās savā pieredzē ar Latvijas skolotājiem. Nesen viņš kārtējo reizi apmeklēja Rīgu.
PERSONĪBA
Skarbais atskurbuma laiks. Nesen ir iznākusi Latvijas Universitātes Filozofijas un socioloģijas institūta vadošās pētnieces Dr. sc. soc. Dagmāras Beitneres grāmata Mēs – zemnieku tauta, kurā autore apliecina savu latviskumu ar labu latviešu literāro valodu. „Šis apdomāšanās un refleksijas laiks mums šobrīd ir ļoti vajadzīgs. Vēl vairāk vajadzīgas mums ir sarunas,” uzsver pētniece.
ATBALSTS SKOLOTĀJIEM
Mūsdienu skolēns un daži viņa vērtībizglītības aspekti. Turpinājums no iepriekšējā numura. Zenta Anspoka, pedagoģijas doktore, profesore Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijā.
SKOLAS PSIHOLOGS
Ko darīt, ja klasē ir bērns, kurš regulāri uzvedas agresīvi? Sandra Dūda, Rīgas Kultūru vidusskolas psiholoģe.
KOMENTĀRS
Vai tiešām nozares ekspertu darba grupu rezultāti klejo pa ministrijas gaiteņiem? Edgars Grigorjevs, LIZDA sabiedrisko attiecību speciālists.
SKOLOTĀJA VIEDOKLIS
Ja neko nevar saprast, tad tā ir matemātika.
IESPĒJAS
Kā mācīt mācīties? Katrīna Vītola, Iespējamās misijas komunikācijas vadītāja.
PIEREDZE
Kā jēgpilni izmantot tehnoloģijas pirmsskolā un skolā. Daiga Zaķe, Izglītības iniciatīvu centra direktore, projekta Microsoft izglītības tehnoloģiju multiplikatori vadītāja.
METODISKIE MATERIĀLI
Sociālo zinību stunda sākumskolā Mani pienākumi un tiesības. Aīda Vanaga, Alsungas vidusskolas sociālo zinību skolotāja.
Spēle 9. klašu skolēniem Fizikālais brīnumu lauks. Ērika Locika, Daugavpils Vienības pamatskolas fizikas skolotāja.