Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla SKOLAS VĀRDS 16. janvāra numurā lasiet:

AKTUĀLI

Skolas gan apvieno, gan plāno slēgt. Šobrīd norisinās skolu tīkla optimizācija. Lai gan patlaban Izglītības un zinātnes ministrija ir saskaņojusi 16 izglītības iestāžu reorganizāciju vai slēgšanu 2018. un 2019. gadā, process, kas citviet sācies jau pirms pētījuma gala ziņojuma publiskošanas un kartes izveides, nepārtraukti turpinās. Ir pašvaldības, kas jau ir lēmušas, bet citas vēl apsver iespēju izglītības iestādes reorganizēt, apvienot vai likvidēt. Aptaujājām dažas no procesā iesaistītajām pašvaldībām par plāniem skolu tīkla optimizācijā.

INTERVIJA

Klases audzinātājs – pozitīvas komunikācijas veicinātājs. Draudzēties taču ir jāiemācās, arī cienīt cita viedokli, uzklausīt, piekāpties, atbalstīt – šīs prasmes mēs apgūstam ar paraugu un pieredzi, bet, ja vide to pietiekami nenodrošina, tas kļūst par pedagoģiskā procesa organizācijas prioritāti. Intervija ar Latvijas Universitātes docenti Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Skolotāju izglītības nodaļā Dr.paed., Mg.hist. Staņislavu Marsoni.

SKOLAS PIEREDZE

Līderības programma skolēnu un skolotāju izaugsmei. Līderības programma Līderis manī ir padziļināta personības attīstības programma, kuru veiksmīgi izmanto Rīgas Juglas vidusskolā. Tā palīdzējusi jēgpilni un atraktīvi strādāt, audzināt skolēnos vērtību izpratni, laika plānošanu, sadarbību, kā arī izlēmību un sapratni. Līderības programmas realizācija palīdzējusi veidot interesantas klases stundas un ārpusstundu pasākumus. Kā tas tiek darīts, kas patīk, izdodas un iedvesmo – par to stāsta Rīgas Juglas vidusskolas skolotājas Dace Brasliņa un Ieva Kalniņa.

SKOLA UN SKOLĒNS

Skolēnus jāmudina iesaistīties savas skolas un novada attīstības plānošanā. Apgūstot pilsoniskās izglītības saturu, zināšanas, prasmes, vērtības un attieksmes, vienlaikus skolēni īsteno apzinātu un jēgpilnu pilsonisko darbību, kas balstīta reālu problēmu risināšanā. Skolēni pārliecinās, ka spēj ietekmēt savas skolas vai vietējās kopienas norises. Stāsta Brocēnu vidusskolas vēstures skolotāja Laura Miķelsone. Viņa strādājot arī Mūžizglītības un kultūras institūtā VITAE, piedāvā tikties seminārā Sociālā un pilsoniskā kompetence darbībā.

ATBALSTS SKOLOTĀJAM

Skolotājam ir izšķiroša loma vardarbības apturēšanā. Daudzi autori uzsver, ka skolotāja attieksmei un veidam, kā viņš reaģē uz vardarbību skolā, ir ļoti liela un izšķiroša loma vardarbības apturēšanā vai veicināšanā. Īpaši nozīmīgi tas ir pirmajās klasēs, jo tas ir periods, kad upura un varmākas attiecību modeļi izveidojas, daži bērni gan savu upura lomu aizsāk jau bērnudārzā. Stāsta Žanete Sebre, ārste-psihoterapeite.

PIEREDZE

Pieredzē dalās konkursa par labāko klases audzināšanas stundu uzvarētāji. Noskaidroti Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas rīkotā pedagogu konkursa par labāko klases audzināšanas stundu uzvarētāji. Viņu vidū ir Bauskas sākumskolas skolotāja Santa Nākmane un Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolotāja Marianna Rukmane. Piedāvājam iepazīt abas skolotājas un viņu darbus.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS 2. – 16. JANVĀRIS

Valdība apņemas celt zemāko algas likmi pedagogiem, izmaiņu apmēru piesaistot skolu tīkla sakārtošanas rezultātiem

Ar ideju par pedagogu profesionālo organizāciju vēlas mudināt pedagogus pašus sekot līdzi savas profesijas kvalitātei

Veidos konceptuāli jaunu pedagogu izglītības sistēmu

Japānas valdība aicina pieteikties stipendijai Latvijas vispārizglītojošo skolu pedagogus

Krimināllietā par latviešu valodas eksāmena domrakstu tematu noplūšanu apsūdzēta Ostvalda vidusskolas direktora vietniece

RTU Inženierzinātņu vidusskola aicina 9. klases skolēnus pieteikties inženierzinātņu olimpiādei

Gada sporta skolotāja - Signe Lūsiņa no Valmieras sākumskolas

CSDD aicina pedagogus mācīt ceļu satiksmes noteikumus un organizēt velosipēdistu eksamināciju skolā

LSM tests: Pārbaudi savu medijpratību!

Stipendiju konkurss vidusskolēniem

Tiešsaistes kursi skolotājiem 2018. gada pirmajā pusgadā!

METODISKIE MATERIĀLI

Klases kolektīva saliedēšanas pēcpusdiena. Klases stundas apraksts (4.klase). Pieredzē dalās Santa Nākmane, Bauskas sākumskolas skolotāja.

Mobinga un bulinga attīstības novēršana. Klases audzināšanas stunda (9.klase). Pieredzē dalās Marianna Rukmane, Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolotāja.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024