Žurnāls "Skolas Vārds"
Žurnāla SKOLAS VĀRDS 16. janvāra numurā lasiet:
AKTUĀLI
Skolas gan apvieno, gan plāno slēgt. Šobrīd norisinās skolu tīkla optimizācija. Lai gan patlaban Izglītības un zinātnes ministrija ir saskaņojusi 16 izglītības iestāžu reorganizāciju vai slēgšanu 2018. un 2019. gadā, process, kas citviet sācies jau pirms pētījuma gala ziņojuma publiskošanas un kartes izveides, nepārtraukti turpinās. Ir pašvaldības, kas jau ir lēmušas, bet citas vēl apsver iespēju izglītības iestādes reorganizēt, apvienot vai likvidēt. Aptaujājām dažas no procesā iesaistītajām pašvaldībām par plāniem skolu tīkla optimizācijā.
INTERVIJA
Klases audzinātājs – pozitīvas komunikācijas veicinātājs. Draudzēties taču ir jāiemācās, arī cienīt cita viedokli, uzklausīt, piekāpties, atbalstīt – šīs prasmes mēs apgūstam ar paraugu un pieredzi, bet, ja vide to pietiekami nenodrošina, tas kļūst par pedagoģiskā procesa organizācijas prioritāti. Intervija ar Latvijas Universitātes docenti Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Skolotāju izglītības nodaļā Dr.paed., Mg.hist. Staņislavu Marsoni.
SKOLAS PIEREDZE
Līderības programma skolēnu un skolotāju izaugsmei. Līderības programma Līderis manī ir padziļināta personības attīstības programma, kuru veiksmīgi izmanto Rīgas Juglas vidusskolā. Tā palīdzējusi jēgpilni un atraktīvi strādāt, audzināt skolēnos vērtību izpratni, laika plānošanu, sadarbību, kā arī izlēmību un sapratni. Līderības programmas realizācija palīdzējusi veidot interesantas klases stundas un ārpusstundu pasākumus. Kā tas tiek darīts, kas patīk, izdodas un iedvesmo – par to stāsta Rīgas Juglas vidusskolas skolotājas Dace Brasliņa un Ieva Kalniņa.
SKOLA UN SKOLĒNS
Skolēnus jāmudina iesaistīties savas skolas un novada attīstības plānošanā. Apgūstot pilsoniskās izglītības saturu, zināšanas, prasmes, vērtības un attieksmes, vienlaikus skolēni īsteno apzinātu un jēgpilnu pilsonisko darbību, kas balstīta reālu problēmu risināšanā. Skolēni pārliecinās, ka spēj ietekmēt savas skolas vai vietējās kopienas norises. Stāsta Brocēnu vidusskolas vēstures skolotāja Laura Miķelsone. Viņa strādājot arī Mūžizglītības un kultūras institūtā VITAE, piedāvā tikties seminārā Sociālā un pilsoniskā kompetence darbībā.
ATBALSTS SKOLOTĀJAM
Skolotājam ir izšķiroša loma vardarbības apturēšanā. Daudzi autori uzsver, ka skolotāja attieksmei un veidam, kā viņš reaģē uz vardarbību skolā, ir ļoti liela un izšķiroša loma vardarbības apturēšanā vai veicināšanā. Īpaši nozīmīgi tas ir pirmajās klasēs, jo tas ir periods, kad upura un varmākas attiecību modeļi izveidojas, daži bērni gan savu upura lomu aizsāk jau bērnudārzā. Stāsta Žanete Sebre, ārste-psihoterapeite.
PIEREDZE
Pieredzē dalās konkursa par labāko klases audzināšanas stundu uzvarētāji. Noskaidroti Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas rīkotā pedagogu konkursa par labāko klases audzināšanas stundu uzvarētāji. Viņu vidū ir Bauskas sākumskolas skolotāja Santa Nākmane un Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolotāja Marianna Rukmane. Piedāvājam iepazīt abas skolotājas un viņu darbus.
AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS 2. – 16. JANVĀRIS
Valdība apņemas celt zemāko algas likmi pedagogiem, izmaiņu apmēru piesaistot skolu tīkla sakārtošanas rezultātiem
Ar ideju par pedagogu profesionālo organizāciju vēlas mudināt pedagogus pašus sekot līdzi savas profesijas kvalitātei
Veidos konceptuāli jaunu pedagogu izglītības sistēmu
Japānas valdība aicina pieteikties stipendijai Latvijas vispārizglītojošo skolu pedagogus
Krimināllietā par latviešu valodas eksāmena domrakstu tematu noplūšanu apsūdzēta Ostvalda vidusskolas direktora vietniece
RTU Inženierzinātņu vidusskola aicina 9. klases skolēnus pieteikties inženierzinātņu olimpiādei
Gada sporta skolotāja - Signe Lūsiņa no Valmieras sākumskolas
CSDD aicina pedagogus mācīt ceļu satiksmes noteikumus un organizēt velosipēdistu eksamināciju skolā
LSM tests: Pārbaudi savu medijpratību!
Stipendiju konkurss vidusskolēniem
Tiešsaistes kursi skolotājiem 2018. gada pirmajā pusgadā!
METODISKIE MATERIĀLI
Klases kolektīva saliedēšanas pēcpusdiena. Klases stundas apraksts (4.klase). Pieredzē dalās Santa Nākmane, Bauskas sākumskolas skolotāja.
Mobinga un bulinga attīstības novēršana. Klases audzināšanas stunda (9.klase). Pieredzē dalās Marianna Rukmane, Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolotāja.
Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.