Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla SKOLAS VĀRDS 25. maija numurā lasiet:

AKTUĀLI

LIZDA aktualizē skolotājiem būtiskus jautājumus. Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības padomes sēdē maija vidū tika aktualizētas vairākas skolotājiem būtiskas tēmas – par skolas gaitu sākšanu bērniem no sešu gadu vecuma, pirmsskolas skolotāju darba samaksas nodrošināšanu no valsts budžeta, pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiku, pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas kārtības īstenošanu, grozījumiem normatīvajos aktos jaunajā 2018./2019. mācību gadā u.c.

SEMINĀRS

Kulturoloģijas vietā – kultūras studijas. Latvijas Kultūras akadēmija maija vidū Latvijas skolotājiem rīkoja semināru par aktualitātēm kultūras izpratnes un pašizpausmes 
mākslā projekta Kompetenču pieeja mācību saturā (Skola 2030) īstenošanas gaitā, iniciatīvas Latvijas skolas soma ieviešanu, kā arī kultūras kanona konkursa ideju vidusskolēniem 2018./2019. mācību gadā.

CIEMOS PIE SKOLAS

Āra nodarbība divu skolotāju sadarbībā. Nīkrāces pamatskola. Kaut arī Nīkrāces pamatskolas vēsture ir vairāk nekā 170 gadus sena un Nīkrāces pagasta teritorija ir bagāta ar valsts nozīmes dabas un kultūrvēsturiskajiem pieminekļiem, skola tikai pirms četriem gadiem sagaidīja direktori, kas par skolas vērtībām izvirzīja vidi, tās pētīšanu un veselīgu dzīvesveidu. Kā stāsta skolas direktore: „Āra nodarbība ir plānota, pārdomāta un tēmas apguvē būtiska. Tas nav atslodzes brīdis vai izskriešanās mežā.”

ATBALSTS SKOLOTĀJAM

Pārmaiņu vadība. Cilvēki parasti nepretojas saprotamām darbībām, par kurām tie zina, ka tās dos viņiem labumu. Pretojas lietām, kas šķiet uzspiestas, nav saprotamas, nav ietekmējamas un iespaidojamas. Ir jāpierod, ka nebūs atbilžu uz visiem jautājumiem, ka jāturpina meklēt un jābūt gataviem mainīt virzienu, rodoties jaunām iespējām un parādoties konkrētiem draudiem.

SKOLAS VIDE

Par agresiju darbavietā. Emocionāli labvēlīgs kolektīvs ir katra darbinieka klusa vēlēšanās. Gan lielākā, gan mazākā kolektīvā nevar izvairīties no attiecību samezglojumiem ar kolēģiem, kā arī, sākot darbu, iepriekš nekad nevar paredzēt, kādas attiecības izveidosies ar skolas vadību. Protams, ka kolektīvs strādā labāk, ja savstarpējās attiecības tajā ir siltas un omulīgas, taču kā rīkoties tad, ja rodas bailes no vadības, tās motivēšanas paņēmieniem – tostarp sodiem un divdomīgiem mājieniem?

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024