Žurnāls "Skolas Vārds"

E-žurnāla SKOLAS VĀRDS 4. novembra numurā lasiet:

AKTUĀLI

Kursi tikai ķeksītim? Smiltis starp zobiem – tā Makašānu Amatu vidusskolas direktore Gundega Rancāne sociālajā tīklā „Facebook” raksturo sajūtu pēc vairuma pedagogu profesionālās pilnveides kursu. Ieraksts izsauca plašu rezonansi un virkni atbalstošu komentāru. Lielākais akmens tika mests Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) lauciņā. Tomēr tā norāda, ka informāciju par klaju kvalitātes trūkumu pilnveides kursos nav saņēmusi.  Vislielākā vilšanās ir pēc tālākizglītības kursiem, kuros liek spēlēties. Lektori aicina ritināt kamoliņus, dalībniekiem piešķir krāsas, liek apmainīties lapiņām, rosina katram pastāstīt par sevi un savu kolēģi. „Vai tam ir jēga tērēt laiku mūsdienu aizņemtībā? Domāju, ka nav!” uzskata G. Rancāne.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

LIZDA pieprasa nevirzīt uz priekšu pedagogu atalgojuma jauno modeli bez pētījumos balstītiem datiem.

No novembra vidus izglītības jomā plāno atjaunot pirms „lokdauna” ieviestos drošības pasākumus.

Ārkārtējās situācijas laikā bibliotēkas drīkst organizēt grāmatu nodošanu lasītājiem bezkontakta veidā.

„Covid-19” pandēmijas radīto seku mazināšanai piešķir papildu finansējumu mācību satura apguvei un skolēnu atbalstam.

RTU aicina skolēnus piedalīties video konkursā „Atklāj, kas Tavam telefonam vēderā!”.

Rokasgrāmata skolēniem un jauniešiem par atkarībām.

SARUNA

Smadzenēm nevar ļaut darboties pašplūsmā kā zirgam ganībās. Visai bieži ir grūti izprast vienu vai otru cilvēku domāšanas veidu un attiecīgu rīcību, bet, iespējams, atbildes jāmeklē neirozinātnieku atziņās. Ergoterapeits Pēteris Urtāns jau ilgstoši pēta cilvēku smadzeņu darbību un savā uzņēmumā „RigaBrain” organizē unikālus smadzeņu treniņus. Pirms tam viņam ir bijusi arī pieredze darbā ar vardarbībā cietušiem bērniem centrā „Dardedze” un ASV Ņujorkā ar bērniem, kuri savu dzīves skolu apguvuši uz ielas. Pēdējā laikā interesi radījusi bērnu disciplinēšana no smadzeņu darbības viedokļa. Ar Pēteri Urtānu sarunājamies par to, kā darbojas bērnu smadzenes un kas īsti ir disciplīna.

SKOLU BIBLIOTĒKAS

Sadarbība. Iniciatīva. Entuziasms. Šie trīs atslēgas vārdi vislabāk raksturo skolu bibliotēkas Latvijā. Sadarbība – skolu bibliotekāri sadarbojas ar priekšmetu skolotājiem, skolēniem, vecākiem, publisko bibliotēku un citām institūcijām. Iniciatīva – skolu bibliotekāri nāk klajā ar jauniem pakalpojumiem, aktivitātēm gan klātienē, gan attālināti. Entuziasms – skolu bibliotekāri spēj darīt fantastiskas lietas, lai ieinteresētu lasītājus apmeklēt bibliotēku, radošā veidā veicina lasītprasmi un palīdz iemīlēt grāmatu, kā arī dara savu darbu no sirds. Lai gūtu priekšstatu, kā strādā skolu bibliotēkas Latvijā, raksta turpinājumā būs labā prakses piemēri, no kuriem var smelties iedvesmu, novērtēt bibliotekāru ieguldīto darbu un saprast, cik svarīga loma ir skolas bibliotēkai ne tikai mācību procesā, bet arī skolēnu pašizaugsmē. Labā prakses piemēri ir ņemti no skolu bibliotekāru aizpildītajām tiešsaistes anketām par darbu 2019. un 2020. gadā.

METODISKIE MATERIĀLI

Teātra māksla „Ievadstunda”. 7. klase.

„Tikumu medības latviešu sakāmvārdos un parunās”. Literatūra, 6. klase.

Klases stundu cikls „Latviešu cimdi”. 7. klase.

Auduma puķe.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

24.03.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

29.02.2024

Normatīvie akti

29.02.2024