Žurnāls "Skolas Vārds"

E-žurnāla SKOLAS VĀRDS 6. maija numurā lasiet:

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Atceļ prasību par Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāta nepieciešamību pedagogiem.

Noslēgušās Skola2030 pieredzes stāstu reģionālās konferences.

Pētījums: Katrs trešais skolotājs Latvijā vienmēr vai bieži savā darbā jūtas demotivēts.

Latvijas izlase Baltijas informātikas olimpiādē iegūst pilnu medaļu komplektu.

Mācību priekšmetu olimpiādēs šajā mācību gadā apbalvoti 556 skolēni.

Skolēnu konkursā “FIZMIX eksperiments” uzvarējusi Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijas komanda.

Medijpratības mācību stundu plāns un uzdevumu krājums “Esi medijpratīgs!”.

Rundāles pils muzejs laiž klajā spēli “Jaunie restauratori”.

AKTUĀLI

Sabiedrības apziņā ir jārada jauns stāsts – pārmaiņas ir nepieciešamas un visi ir daļa no tām. Skola2030 konferencē “Virzība. Sadarbība. Atbalsts. Lietpratībai” piedalījās arī Austrālijas Nacionālā izglītības un ekonomikas centra vadītājs Entonijs Makkejs (Anthony Mackay), lai dalītos ar savu skatījumu uz izglītības pārveidošanu un pārmaiņu vadības principiem. Viņa ieskatā bez spēcīgiem līderiem visos līmeņos izglītības transformācijas nav iespējamas, bet visu iesaistīto pušu apziņā ir jābūt pārliecībai, ka jauniešu nākotnes panākumus veido tieši jaunā izglītības sistēma. “Ja ir centralizēta sistēma, tad ir vienkāršāk, bet, ja tā ir decentralizēta, tad pirmie, kam ir jāpārmainās, esat jūs paši,” norāda E. Makkejs.

INTERVIJA

Es ticu, ka tu vari vēl labāk. Jaunajā kompetenču izglītības saturā liels uzsvars tiek likts uz vērtēšanu jeb atgriezeniskās saites sniegšanu. Pētījumi pierādījuši, ka uz mūsdienu skolēniem vairs neiedarbojas “burkāna un pātagas” metode. Lai viņus motivētu mācīties, nepieciešama citāda pieeja. Tas pats attiecas uz saziņu ar kolēģiem un audzēkņu vecākiem. Par to, kā skolotājam pilnveidot komunikācijas prasmes, sarunājamies ar Liepājas Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centra Vispārējās un profesionālās izglītības atbalsta nodaļas vadītāju Daci Okmani. Viņa vienlaikus ir praktizējoša skolotāja. Viņa norāda, ka daudzi joprojām grib redzēt atzīmi, jo uzskata, ka tas parāda mācīšanās rezultātu. Bet daudz svarīgāks ir ceļš, kas parāda, kā bērns nokļūst līdz tam – ko apgūst, ko neapgūst, vai saprot, kur iegūtās zināšanas noderēs dzīvē.

ATBALSTS

Apburtais loks ir jāpārtrauc! Katrs trešais Latvijas skolēns regulāri saskaras ar ņirgāšanos jeb mobingu, rāda Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) dati. Savukārt veselības ministrs Daniels Pavļuts uzskata – šis rādītājs ir daudz lielāks: “Tas sasniedz 100%, jo daļa cieš, daļa veic, bet pārējie – redz.” Lai problēmu mazinātu, pagājušajā nedēļā tika atklāta informatīvā kampaņa “Ieskaties acīs! Ņirgāšanās – nav smieklīgi!”. Tās laikā notiks pedagogu apmācība un skolas saņems metodiskos materiālus. Izveidojot skolā un klasē atmosfēru, kurā visi skolēni jūtas labi, akadēmiskās zināšanas iemācīt ir daudz vieglāk, norāda bērnu un pusaudžu atbalsta organizācijas “Plecs” vadītājs Jānis Erts.

PIEREDZE

Dizains un tehnoloģijas: skolotāja pārdomas pēc pirmā darba gada. 2021. gada septembrī pieņēmu galvu reibinošu iespēju mācīt dizainu un tehnoloģijas pamatskolā (7. un 8. klašu grupai) un mājturību zēniem 9. klasēs. Skolā strādāju otro gadu, taču šo priekšmetu mācīju pirmoreiz. Vēlos dalīties savās pārdomās par mācību gada laika novēroto, piedzīvoto, praksē pārbaudīto. Gustavs Zālītis, Liepājas Valsts 1. ģimnāzijas skolotājs.

METODISKIE MATERIĀLI

Darba lapa apzinātai lasītprasmei, 1. – 2. klase.

Pārbaudes darbs matemātikā “Daļas”, 5. klase.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

24.03.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024