Žurnāls "Skolas Vārds"

E-žurnāla SKOLAS VĀRDS 17. novembra numurā lasiet:

INTERVIJA
Oskars Kaulēns, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors: "Investējam skolotāju mācīšanās atbalstā." Intervijā Skolas Vārdam viņš norāda, ka savā skolā ir vienojušies par četriem efektīvas mācību stundas kritērijiem – sasniedzamais rezultāts, uzdevumi, atgriezeniskā saite, mācīšanās sadarbojoties. “Viens ļoti lielais izaicinājums – skolotāju personiskās pieredzes trūkums, pārliecība, ka savulaik pašu pieredzētais ir pareizais mācīšanas veids. Savā ziņā mēģinām konfrontēt skolotājus ar viņu iepriekšējo pieredzi un uzbūvēt jaunu, parādīt, ka jaunajai pieejai ir papildu vērtības atšķirībā no ļoti, ļoti klasiska skolotājcentrēta mācību procesa,” stāsta O. Kaulēns.

PIEREDZE
Lai pašvadīta mācīšanās būtu ieguvums. Salaspils 1. vidusskolas direktores vietniece izglītības jomā un vēstures skolotāja Annija Bergmane dalās pieredzē, kā attīsta skolēnu prasmes apgūt pašvadītu mācīšanos sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetos. Pašvadīta mācīšanās ar jauno mācību pieeju kļūst arvien aktuālāka un sasaucas arī ar citām jaunā mācību satura un standarta prioritātēm – gan ar caurviju prasmēm, gan diferenciāciju. Mērķis, uz ko virzīties, ka lielākoties mācību process kļūst skolēna pašvadīts un pats izvirza stundu sasniedzamos rezultātus.

PIEREDZE
Individuālās izaugsmes sarunas pašvadītas mācīšanās prasmju attīstībai. Par to, kā attīstīt skolēnu vēlmi un prasmi mācīties mērķtiecīgi, kā sekmēt pašvadītu mācīšanos, sava pieeja jau vairāku gadu garumā ir Limbažu Valsts ģimnāzijā. Tās ir individuālās izaugsmes sarunas ar skolēniem un arī viņu vecākiem. Pieredzē dalās Limbažu Valsts ģimnāzijas  direktores vietniece izglītības jomā, angļu valodas skolotāja un 12. klases audzinātāja Zane Kalniņa.

ATBALSTS
Sākumpunkts medijpratībai – metodes un materiāli darbam ar bērniem un jauniešiem. Latvijas Nacionālās bibliotēkas Bibliotēku attīstības centra rīkotajā tīmekļseminārā “Sākumpunkts medijpratībai – metodes un materiāli darbam ar bērniem un jauniešiem” skolu bibliotekāri, izglītotāji no publiskajām bibliotēkām un ikviens interesents varēja iepazīties ar dažādiem praktiski izmantojamiem materiāliem bērnu un jauniešu medijpratības nodarbībām. Tāpat bibliotēkā tiek turpinātas arī regulārās informācijpratības nodarbības un bibliotekārās stundas.

AKTUĀLI
Neizdevies eksperimentālais elektroniskais eksāmens angļu valodā. Novembra sākumā 12. klašu un profesionālo izglītības iestāžu 3. kursu audzēkņiem pirmo reizi tika dota iespēja piedzīvot centralizētā eksāmena norisi elektroniskā formātā. Pēc notikušā Valsts izglītības satura centrs publiski atzina, ka plānotais tiešsaistes eksāmens angļu valodā ļāva identificēt tehniskās problēmas, kas ietekmēja eksāmenu kārtošanu tiešsaistē. Lai noskaidrotu, kāda tad bija reālā situācija skolās, sazinājāmies ar nejauši izvēlētiem pedagogiem, kuri piedalījās eksperimentālajā pārbaudījumā.

VIEDOKLIS
Skolēni internetā izsmej cits citu un pedagogus – kā rīkoties skolām? Aizvadītā mēneša laikā Drossinternets.lv ziņojumu līnijā ir strauji pieaudzis ziņojumu skaits par skolotāju apcelšanu virtuālajā vidē. Jaunieši mēdz veidot skolu kontus Instagram, kur ievieto mēmes, jokus un, diemžēl, arī privātu un aizskarošu informāciju gan par skolas biedriem, gan arī par skolotājiem. Kur ir robeža starp labu joku un likumpārkāpumu? Kāda ir skolēnu atbildība? Stāsta Drossinternets.lv vadītāja Maija Katkovska.

MAZĀKUMTAUTĪBU SKOLAS
Vienmēr soli priekšā. Rīgas Valsts klasiskajā ģimnāzijā visām pārmaiņām gatavojas laikus. Gluži kā amerikāņu filmās! Tā ir viena no pirmajām domām, kas ienāk prātā, apskatot Rīgas Valsts Klasiskās ģimnāzijas jauno korpusu. Klašu telpas ir gaišas, ar mūsdienīgu interjeru un aprīkojumu, durvis stiklotas, tāpēc ikviens garāmgājējs var pavērot, kā tiek organizēts mācību process. Šī ir skolēnu skaita ziņā lielākā Latvijas izglītības iestāde, kur realizē mazākumtautību izglītības programmas. Tā ir arī viena no pirmajām, kas sāka īstenot pāreju uz mācībām latviešu valodā un pievērsās kompetenču pieejai izglītībā.

AKTUALĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

METODISKIE MATERIĀLI

  • Pārbaudes darbs Saskaita un atņem 100 apjomā, 2. klase.

  • Pārbaudes darbs dabaszinībās 4. klasei Kā vairojas, aug un attīstās dzīvie organismi?

  • Klases stunda Pirmais iespaids un pateicība.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

21.02.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

29.02.2024

Normatīvie akti

29.02.2024