Žurnāls "Skolas Vārds"

E-žurnāla SKOLAS VĀRDS 20. janvāra numurā lasiet:

NUMURA INTERVIJA
Izglītības ministre Anda Čakša: Esmu pārmaiņu ieviesēja, man raksturīga strukturāla pieeja sistēmai. “Tā ir mana motivācija: redzot apkārt bērnus – gan savējos, gan citus –, apzinos, ka vienīgais, ko vecāki, arī es, tiešām var iedot savam bērnam, ir laba izglītība. Mēs saprotam, ka svarīgākais ir zināšanu, prasmju un kompetenču iedošanu bērnam, bet tas ļoti maina skolotāju pieeju. Un mums skolotājiem ir jāpalīdz tam sagatavoties, dodot gan materiālus, gan atbalstu, kopīgi ejot šajā procesā,” intervijā Izdevniecībai Skolas Vārds saka A. Čakša.

INTERVIJA
Pedagogs ir nozares virzītājs – centrālā ass. “Izglītības nozarē valda sagurums. Manuprāt, rudenī plānotais streiks parādīja tuvojošos lūzuma vai krīzes punktu, līdz kuram nozare ir nonākusi. Un, ja mēs paskatāmies, kas šobrīd nozari var glābt vai to stiprināt, tad es neatrodu nevienu citu kā pedagogu. Pedagogs ir nozares virzītājs, pedagogs ir pārmaiņu atslēga skolā, pedagogs ir centrālā ass. Tādējādi mana prioritāte arī ir atbalsts pedagogam,” intervijā Izdevniecībai Skolas Vārds norāda ilggadējā Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas direktore Agita Zariņa-Stūre, kas šobrīd kļuvusi par Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāju. Iepazīšanās sarunā aicinām pastāstīt par prioritātēm, iecerēm, turpmāko gadu plāniem.

AKTUĀLI
Apsver, vai skolu tīkla optimizācija sniegs labāko risinājumu ilgtermiņa attīstībai. Pērn valdība apstiprināja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavotos Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda (AF) investīciju programmas noteikumus. Programma un plānotie vairāk nekā 30,6 milj. eiro 29 novadu pašvaldībām, kuru teritorijā ir vidusskolas ārpus to administratīvā centra, sniedz iespēju konkursa kārtībā pretendēt uz finansējumu līdz 1,8 miljonu eiro apmērā vidusskolu tīkla sakārtošanai, tās reorganizējot par pamatskolām un paredzot to modernizāciju. Pieejamā informācija liecina, ka vairākums pašvaldības vēl apsver, vai skolu tīkla optimizācija sniegs labāko risinājumu ilgtermiņa attīstībai.

AKTUĀLI
Jaunumi Skola2030 digitālo mācību līdzekļu klāstā. Skola2030 iecerējusi katra mēneša pirmajā piektdienā rīkot rīta sarunas par aktuālām tēmām. 6. janvārī skolu vadītāji tika iepazīstināti ar digitālo mācību līdzekļu klāstu un citiem pieejamiem atbalsta pasākumiem. Skola2030 vecākā eksperte skolo.lv e-vides izstrādē Annija Bergmane atgādina, ka skolo.lv ir bezmaksas virtuāla mācību vide, piemērota skolotāja un skolēna ikdienas darbam skolā, mācību plānošanai un vadīšanai – kā klātienē, tā attālināti un īstenojot kombinētās mācības.

KONFERENCE
Aicinās vēstures priekšmetu atdalīt no sociālo zinību bloka. Vēstures un sociālo zinību skolotāju biedrība (VSSB) 13. janvārī rīkoja konferenci, lai apspriestu VSSB valdes organizētās skolotāju aptaujas rezultātus, kuros atklājas skolotāju viedoklis par problēmām jaunajā kompetencēs balstītā satura ieviešanas procesā, mācību saturā, plānošanas dokumentos un mācību materiālos. “Lūgsim Izglītības un zinātnes ministriju caurskatīt Skola2030 izstrādātās sociālo zinību un vēstures apguves programmas, aicinot vēstures priekšmetu atdalīt no sociālo zinību bloka. Tāpat svarīgi ir stiprināt sadarbību ar augstskolām un nodrošināt pēctecību no viena izglītības posma uz nākamo, lai nezustu interese par vēsturi kā konkrētu zinātnes jomu,” konferences noslēgumā Izdevniecībai Skolas Vārds rezumē VSSB valdes priekšsēdētāja, vēstures un sociālo zinību skolotāja Baiba Atmane.

VIEDOKLIS
Skola sabiedrību vai sabiedrība skolu? Latviešiem Igaunija dažkārt ir kā sapņu zeme, kur piena upes ar ķīseļa krastiem. Protams, patiesībā jau saprotam, ka gan jau arī viņiem ne viss ir tik gludi un rožaini. Tomēr šoreiz būs diezgan pozitīvās noskaņās par to, ko pamanīju pie kolēģiem Igaunijā – vienā augstskolā un divās skolās. ““No child left behind” – amerikāņi skaļi deklarēja, bet mēs to vienkārši izdarījām un darām joprojām”, apgalvo izglītības pētnieks Igaunijā. Tas ir stāsts par kvalitatīvu izglītību ikvienam, nevienu neatstājot novārtā. Tā ir reāli un pilnvērtīgi iekļaujoša vide. Patiešām strādājoša atbalsta sistēma, kas sākas ar agrīnu diagnostiku un turpinās ar piemērotu atbalsta pasākumu nodrošināšanu ikvienam ikvienā skolā. Stāsta Anžela Jurāne-Brēmane, Vidzemes Augstskolas docente un pētniece.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

METODISKI MATERIĀLI
Materiāls matemātikai “Vārda vērtība”. Nauda (monētas un banknotes). 1. - 4. klase.
Dabaszinības 2. klase. Darba lapas ar dažādiem uzdevumiem par 2.1. tēmu “Kā raksturot laikapstākļus?”  

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

24.03.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

29.02.2024

Normatīvie akti

29.02.2024