Žurnāls "Izglītība un Kultūra"

E-laikraksta IZGLĪTĪBA un KULTŪRA 27. februāra numurā lasiet:

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Izstādē “Skola 2020” varēs iepazīt jaunās studiju programmas.

Jaunā vispārējās izglītības satura ieviešanai piešķirs papildu 5,8 miljonus eiro.

Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmu plānots ieviest 2021. gada beigās.

Izglītības komisijas vadītājs: Augstskolu skaitam Latvijā vajadzētu būtiski samazināties.

Pētījums: Vairums Latvijas skolēnu uzskata savu klasi par saliedētu komandu.

Valmieras tehnikumā tiks atklāta multifunkcionālā metālapstrādes laboratorija.

Iegulda vēstījuma kapsulu Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolas jaunās ēkas pamatos.

SEMINĀRS

Kā pārnest labo praksi un aizraut visus kolēģus. „Ja novadā ir divas skolas, tad nav noslēpums, ka tās savā starpā konkurē gan skolēnu sasniegumu, gan citās jomās, un tas ir dabiski. Šādi spēcīgi konkurenti bijām arī Zaķumuižas pamatskola un Ropažu vidusskola, tāpēc, lai tās reorganizētu un apvienotu, bija liels izaicinājums un jāiegulda liels darbs, ko arī paveicām kopš pērnā gada vidus,” stāsta jaunizveidotās Ropažu novada vidusskolas direktore Inta Ozola. Šajā skolā 5. februārī notika pilnveidotā mācību satura un pieejas ieviešanas aprobācijas seminārs skolu vadības komandām. Tā bija dalīšanās pieredzē, kā iedzīvināta izaugsmes domāšana skolēnu un skolotāju apzinātai mācīšanās praksei skolā, kā norit atbalsts skolotāju profesionālai izaugsmei, kā arī diskusijās tika meklētas atbildes uz neskaidrajiem jautājumiem.

Vadības komanda uzsvaru liek uz stundu vērošanu un analīzi. Skolas vadības komanda uzsvaru liek uz stundu vērošanu, bet Ropažu novada vidusskolas direktore Inta Ozola norāda, ka pastāv risks vērotājiem uz notiekošo raudzīties atšķirīgi. Tāpēc svarīga ir precīza transkripcija, un skolā ir sagatavots buklets ar pedagogu profesionālās darbības kritēriju aprakstu.

Diskusija – stundu saraksts. Jārisina jautājums par skolu savstarpēju norēķināšanos, ja daļa skolēnu kādu kursu apgūs citā skolā, kur strādās šis augsta līmeņa ķīmijas vai fizikas speciālists, vai arī citā skolā apgūs vācu un franču valodu u. tml.

Kolēģi palīdzējuši izprast struktūru. Kolēģi no Krustpils apsvēra, ka svarīgi ir apzināties, kāds ir mērķis stundu vērošanai, jo viņiem ir prakse, ka vērotāji ierodas bez brīdinājuma. Diskusijas dalībnieki nebrīdināšanu uztvēra kā sava veida skolotāja „ķeršanu”, bet svarīgāk ir koleģiāli uzticēties un ar vadību runāt vienā valodā, pašvērtējumu salīdzināt ar vērotāju atzinumiem.

SPECIĀLĀ IZGLĪTĪBA

Somijas pieredze agresijas novēršanā. Svarīgi saprast, ka otrs kļūst agresīvs tikai tādēļ, ka viņš neredz citu iespēju un viņam tajā brīdī nav izvēles rīkoties citādi. Ja ir iespēja uzvesties labi, bērni uzvedīsies labi, bet bieži vien sakrājas neapmierinātība un stresa līmeņi, kā arī nespēja tos pārvaldīt, apzināties un izpaust savas vajadzības neļauj citādi izpausties.

VIEDOKLIS

Izglītības politika nedrīkst būt pretrunā cilvēka pamatvērtībām. Jautājums par līdzfinansējuma piešķiršanu privātskolām, kā slieksni nosakot konkrētu skolēnu skaitu, apspriests jau vairākus mēnešus. Ja sākotnēji tika runāts tikai par vidusskolu līmeni, tad pašlaik rodas sajūta, ka finansējums tiks pārtraukts visā posmā no 1. līdz 12. klasei, ja skolā nebūs vismaz 350 skolēnu. Agnese Pūtele, privātās vidusskolas „Patnis” direktore.

ATBILD IZGLĪTĪBAS JURISTS

Darba līguma slēgšana uz noteiktu laiku ar pedagogu.

Uzteikuma nosacījumi par gaidāmo reorganizāciju.

Uzteikuma termiņš saistībā ar reorganizāciju.

Atlaišanas pabalsts blakus darba gadījumā.

Pedagogu atbildība par bērniem pusdienu starpbrīžos.

Dienasgrāmatas izglītības iestādē.

Ētikas normu pārkāpums.

GRĀMATU PLAUKTS

Laikraksta saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024