Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla "Skolas Psiholoģija" decembra numurā lasiet:

Pašpārliecinātība nav augstprātība. Situācijās, kad šķietami svarīgi ir veidot noteiktu sociālu tēlu, bieži vien rodas raizes – kā es izskatīšos, izklausīšos, vai es neizklausīšos pārlieku muļķīgi, smieklīgi vai skarbi. Jaunieši vai pieaugušie, kuri ir izjutuši apkārtējo noraidījumu vai kritizēšanu un kuriem ir nepieciešams vairāk izjust un piedzīvot apkārtējo pieņemšanu vai atzīšanu, bieži vien saskarsmē cenšas veidot par sevi labo tēlu. Cilvēku, kurš nekonfliktē, neuzplijas ar savām idejām un ieteikumiem, nekritizē, ir pieklājīgs, ieturēts, neko lieku nepasaka vai klusē. Taču pienāk brīdis, kad labā tēla pozīcija sāk ierobežot dzīvi un apgrūtina saskarsmi ar apkārtējiem. Piemēram, pastāvīga piekāpšanās un apslāpētas dusmas. Stāsta Inese Lapsiņa, psiholoģe, psihoterapeite.

Diskusijas māksla. Diskusijas mērķis ir prezentēt un attīstīt pamatotu viedokli, nevis ar visiem spēkiem mēģināt pamatot savu viedokli. Lai ierobežotu varbūtību, ka diskusija pārvērtīsies par uzbrukumu, nepieciešams paturēt prātā, ka diskusijas notiek par kādu konkrētu problēmu, nevis cilvēku. Stāsta Lauma Vernere, debašu organizācijas QUO tu domā valdes locekle, līdzdibinātāja, vecākā konsultante Ernst&Young.

Dusmu kontroles spēles. Nupat kļuvusi pieejama Dusmu kontroles spēle – palīgmateriāls skolēnu emocionālajai audzināšanai un praktiskai saspringtu situāciju izpratnes veidošanai un risināšanai skolā un mājās. Lai gan paredzētā spēles pamata auditorija ir skolēni no 4. klases, pedagogi ir izmēģinājuši to pirmsskolā un atzīst, ka spēle palīdz arī mazākiem bērniem apgūt problēmu risināšanas stratēģijas. Varianti, kā darboties klasē ar kārtīm, ir vairāki. Šajā materiālā piedāvāju četrus spēļu variantus. Stāsta Līga Bērziņa, Latvijas autisma biedrības priekšsēdētāja.

Skolēnu uzmanības noturību ietekmē arī skolotāja prasme vadīt klasi. Par to, kā noturēt skolēnu uzmanību stundu laikā, skolotājiem jādomā ne tikai rudenī un pavasarī, bet visu mācību gadu. Kā jau zināms, skolēnu spēju noturēt uzmanību stundās ietekmē dažādi faktori. Tie ir – bērnu emocionālā un fiziskā pašsajūta, viņu intelektuālās spējas un arī skolotāja prasme vadīt klasi. Stāsta Inese Taube, psiholoģe, Marte Meo terapeite/trenere.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024