Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla "Skolas Psiholoģija" marta numurā lasiet:

No iedarbības uz sadarbību. Mūsdienās autoritārs vadības stils ir neefektīvs, jo darbinieki vairs tik ļoti neidentificējas ar savu darba devēju un nav mierā akli pildīt pavēles. Uz sadarbību vērsts vadības stils nodrošina katra skolotāja un darbinieka neatkarību un brīvību, līdzsvarojot to ar atbildību par saviem pienākumiem un iestādes darbu kopumā. Stāsta Inese Lapsiņa, psiholoģe, psihoterapeite.

Kliegšana – pedagoga ierocis vai vairogs? Bērni reaģē un nobīstas no pēkšņā uzbrukuma, tomēr ātri vien attopas, un nevēlamā uzvedība agrāk vai vēlāk atkārtojas. Jo kliegšana nemaina uzvedību. Svarīgākais stūrakmens, lai skolēni ievērotu noteikumus un labi uzvestos, ir konsekventa seku piemērošana, ja noteikumi tiek pārkāpti. Neviens nav ideāls, tomēr spēja atzīt savas kļūdas un padarīt tās par pašizaugsmes virzītāju ir labākais, ko cilvēks var darīt savas attīstības labā. Stāsta Sandra Dūda, izglītības psiholoģe.

Disciplīnas ievērošanas problemātika izglītības iestādēs. Tikai ar konkrētiem noteikumiem, regulāru to atgādināšanu un balstīšanos uz tiem ir iespējams jau no sākumskolas vecuma skolēnos audzināt cieņu, atbildību pret citiem un sevi, kas būtībā ir disciplinētas uzvedības pamatā. Stāsta Gundega Juška, sociālā pedagoģe.

Konfliktēšana. Izvairoties no konflikta risināšanas, pretrunas var uzkrāties un konflikts var padziļināties, turklāt izvairoties cilvēks nerūpējas par savām vajadzībām. Konfliktu risinot ar sadarbības taktiku, tiek atrisināts ne vien konflikts, bet veidojas savstarpēja uzticēšanās un stingrs pamats savstarpējai sadarbībai.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

24.03.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024