Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

Žurnāla SKOLAS PSIHOLOĢIJA novembra numurā lasiet:

Kā bērnā veidojas izpratne par sevi. Skolēna pašapziņas spēcināšanai ir ļoti svarīgi mācīt to, kas būs patiesi nozīmīgs nākotnē. Skolēns var iegūt fundamentālu sevis apzināšanās ideju saskarsmē ar citiem cilvēkiem un lietām. Tas palīdz atbildēt uz jautājumiem: kur ir mana vieta, kas es esmu, kādas spējas un prasmes tuvākajā nākotnē man ir jāapgūst un kāpēc? Tomēr katrā vecumposma stadijā skolēnu vajadzības pašapziņas veidošanai būtiski atšķiras.

Par nepieciešamību mainīt kļūdu analīzes veidu. Bieži vien mēs kļūdu uztveram kā kaut ko negatīvu, nevēlamu un, ja tomēr esam to izraisījuši, tas ir kaut kas, no kā vajadzētu kaunēties un ilgi sevi šaustīt. Šādu reakciju bieži vien daļa sabiedrības pat uzskata par vēlamu, jo saskata, ka tas ir vienīgais veids, kā varam mācīties no kļūdām un tās atkārtoti vairs nepieļaut. Un te arī atbilde, kāpēc negribas atzīt savas kļūdas, – sevis šaustīšana nav ne patīkams, ne iedvesmojošs process. Kāpēc gan sevi pakļaut kaut kam nepatīkamam? Sevis šaustīšana nav vienīgais veids, kā uztvert kļūdas un uz tām reaģēt. Turklāt tas nav efektīvākais reaģēšanas veids.

Mūsdienīgas komandas veidošana. Lai gūtu panākumus profesionālajā darbībā un veidotu labas, veiksmīgas darba attiecības ar saviem darbiniekiem, viens no izglītības iestāžu vadītāju galvenajiem uzdevumiem ir izveidot efektīvu un saliedētu darba komandu, ar kuru kopā sekot iestādes vīzijai un realizēt izvirzītos mērķus. Kādreiz darbinieks bija padotais, kurš izpildīja vadītāja jeb darba devēja norādes. Mūsdienās darbinieki ir līdzvērtīgi komandas locekļi. Darba devējs iesaista darbiniekus iestādes jeb organizācijas vīzijas radīšanā un plānošanā. Tas paver iespēju katram darbiniekam parādīt un realizēt savas spējas, sniegt savu ieguldījumu kāda iestādes līmeņa jautājumu risināšanā.

Metodes atgriezeniskās saites saņemšanai. Cilvēka dabiskā reakcija ir baidīties un noliegt kritiku, jo izjūt to kā apdraudējumu. Jo biežāk saņemam atgriezenisko saiti, jo vieglāk paliek ieklausīties teiktajā un atrast tajā noderīgu informāciju savai izaugsmei. Tāpēc ikvienam, kurš vēlas uzzināt atgriezenisko saiti par savu darbu, ir vērts padomāt, ar kādiem jautājumiem to visefektīvāk varētu saņemt, iemācīties ieklausīties teiktajā, kā arī izvērtēt dzirdēto.

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

 

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024