Žurnāls "Skolas Psiholoģija"

E-žurnāla Skolas Psiholoģija jaunajā  numurā lasiet:

Ja bērnam dara pāri
. Uzvediba.lv vebināru ciklā par vardarbīgu un agresīvu rīcību, pirmajā no tiem varēja uzzināt, kā būtu jāreaģē pieaugušajiem, ja bērnam dara pāri, kādi ir pirmie palīgā lūgšanas signāli, kurus nedrīkst ignorēt. Vecākiem un pedagogiem ir jāpievērš uzmanība tajā brīdī, ja bērni izsaka tādus apgalvojumus kā: draudzenes mani aprunā aiz muguras; man neiet mācībās; skolotājai ir mīluļi; viņa zog manas idejas; man liekas, ka man ir depresija; man nekas nesanāk; citi ir labāki par mani tie ir pirmie signāli, kas netieši aicina palīdzēt. Bieži šīs frāzes šķiet sadzīviskas un nepievēršam pilnīgi nekādu uzmanību, bet jāņem vērā, ka ļoti reti bērns atklās un tieši pateiks: “Man dara pāri, pret mani notiek mobings, par mani ņirgājas.”

Ko darīt, ja vardarbīgs ir pedagogs. Vardarbībai ir dažādas izpausmes, un vardabīgi mēdz būt arī pedagogi – gan atklāti, gan pasīvi agresīvi. “Nekad nenoliedziet jauniešu jūtas un pieredzi, piemēram, apgalvojot: “Tu atkal reaģē pārāk asi!”; “Tu nemaz tā nejūties!”;  “Saņemies un izdari!”; “Tev nav iemesla tā justies!”; “Kāpēc tu vienmēr visu pārspīlē?”. Tā darot, tiek veicināta vardarbība, jo bērna enerģija un agresija izpaudīsies citā veidā un cietīs empātiskākais vai nepieredzējušākais, nevis vardarbīgais pedagogs.

Kā atbalstīt pedagogu, kurš māca drausmīgos apstākļos? Mācību centra “Atbalsts” rīkotajā vebinārā “Kā atbalstīt pedagogu, kurš māca drausmīgos apstākļos?” tika analizētas situācijas, kad dažādu iemeslu dēļ no darba aiziet nav iespējams. Pedagogs var nonākt apstākļos, kad ir pilnīgi neaizsargāts no dažādām pusēm – no administrācijas, no skolēniem un no viņu vecākiem. Piemēram, darba vietā netiek sniegta pilnīga informācija un nenodrošina ar materiāli tehnisko bāzi, kolēģi pat iznīcina mācību materiālus, jāstrādā ar “smagām” klasēm, izolē no kolektīva.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

24.03.2024

Pirmsskolā

26.02.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024