Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla "Skolas Vārds" 10. marta numurā lasiet:

NUMURA INTERVIJA

Pieņemot lēmumus par skolu tīkla optimizāciju, nepieciešams katras skolas izglītības kvalitātes novērtējums. LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūts piedalījies starptautiskā pētījumā Latvija OECD Starptautiskajā skolēnu novērtēšanas programmā 2015. Gandrīz visiem iegūtajiem datiem ir liela izkliede, tādēļ nav iespējami viennozīmīgi vispārīgi secinājumi par to, kādi faktori tad ir tie, kas mūsu valstī varētu uzlabot skolēnu sekmju rādījumus. Tiesa gan – kļūst redzami kritēriji, kuri nenoliedzami ietekmē mācīšanās procesu: skolas atrašanās vieta, ģimenes sociālekonomiskais stāvoklis, skolas tips u.c. Par to visu intervijā ar Skolas Vārdu stāsta LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāns, profesors, Dr. phys. Andris Kangro.

DISKUSIJA

Dzimtās valodas izglītības saturs, pieejas un atbalsta rīki. Kas būtu jāmaina mācību procesā? Apgūtais dzimtās valodas stundās vāji tiek saistīts ar notiekošo svešvalodu stundās un citos mācību priekšmetos. Tādējādi ir izveidojusies paradoksāla situācija: dzimtās valodas saturs apjoma ziņā pēdējos gados ir palielinājies, bet skolēnu valodas kompetence – pazeminājusies. Kas ir jāmaina vai jādara citādi? Diskusijas mērķis bija rosināt profesionālu diskusiju par līdzšinējo un vēlamo dzimtās valodas izglītības saturu, pieejām un atbalsta rīkiem.

SKOLOTĀJA PIEREDZE

Diferencētai stundai piestāv, ja skolotājs zina, ko zina viņa skolēni. Mārupes vidusskolas matemātikas skolotājs Aleksandrs Vorobjovs ir pārliecināts, ka katrs skolēns var gūt labus sasniegumus mācībās. To viņš saviem kolēģiem – pedagogiem – skaidro semināros Mācību darba individualizācija un diferenciācija sākumskolā. Visa pamatā ir mācību priekšmeta padziļinātas izpratnes veidošana un skolotāja prasme panākt, lai klasē, kad tiek apgūta kāda tēma, darbotos visi. Jaunais skolotājs uzsver, ka vairāk laika ir jāvelta būtiskām tēmām, lai skolēni varētu pielietot iegūtās zināšanas un – kā viņš pats saka – „iet dziļumā”. Vairāk par to skolotājs stāsta intervijā ar Skolas Vārdu.

SKOLAS PIEREDZE

„Erasmus +” programmas pozitīvā pieredze Kaunatas vidusskolā. Kursu programmas mērķis bija iepazīstināt skolotājus ar jaunākajām pedagoģiskajām pieejām radošuma un uzņēmējdarbības attīstīšanā skolēniem. Stāsta Ināra Paramonova, Kaunatas vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja.

ATBALSTS SKOLOTĀJIEM

Kā atgūt enerģiju darbam? Lai vai cik aizņemtas un aizņemti mēs esam darbā un ārpus tā, tomēr agri vai vēlu, ja vēlamies turpināt strādāt pedagoga profesijā, līdzsvars starp profesionālajiem un personiskajiem aspektiem ir jāatrod. Ikvienam pedagogam būtu jāvelta laiks, lai apcerētu atbildi uz jautājumu, vai ārpus sava tiešā darba es daru to, kas man patīk, dod gandarījumu un spēku, lai es varētu darbu skolā turpināt. Stāsta Indra Majore-Dūšele, klīniskā psiholoģe, deju un kustību terapeite, RSU lektore.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Akreditācijas procesā sāk izmantot Edurio elektroniskās aptaujas

Sākusies pieteikšanās erudīcijas konkursam „Fizmix Eksperiments”

Skolās atļauj pārdot arī šķīstošo kafiju un produktus, kurus gatavo no žāvētiem augļiem, ogām, dārzeņiem un sukādēm

"Dardedze" izstrādājusi programmu, lai palīdzētu pedagogiem runāt ar bērniem par personiskās drošības jautājumiem

Jelgavas pašvaldībai nav skaidrs ģimnāziju un speciālo skolu turpmākais liktenis

Skolotājus aicina pieteikties starptautiskam "eTwinning" semināram Horvātijā par brīvdabas pedagoģijas metodēm

Pirmsskolas un sākumskolas skolotājus aicina pieteikties "eTwinning" semināram Apvienotajā Karalistē par lasīšanas prasmēm

5.-12.klašu skolotājus aicina pieteikties starptautiskajam "eTwinning" semināram Rīgā par starppriekšmetu sadarbību

Lietuvas valdība plāno izstrādāt "pilnas dienas skolas" koncepciju sociālās nevienlīdzības mazināšanai

METODISKIE MATERIĀLI

Bibliotekārā stunda par uzziņu literatūru. Ivonna Ungure, Saulkrastu vidusskolas bibliotekāre un latviešu valodas skolotāja.

Dramaturģijas mācīšana 5. klasē. Maija Pujate, Mārupes pamatskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja.

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

04.05.2024

Normatīvie akti

27.03.2024