Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla SKOLAS VĀRDS 23. augusta numurā lasiet:

AKTUĀLI

Ar jauno mācību saturu iepazīstina skolu direktorus. Pienācis laiks diskusijām. No 2021./22. mācību gada visiem devīto un divpadsmito klašu beidzējiem būs obligāti jākārto jauni pārbaudījumi. Diagnosticējošie darbi trešajā un sestajā klasē būs skolas un skolotāja instruments skolēnu progresa mērīšanai, nevis bērnu salīdzināšanai. Šie un vēl daudzi citi paziņojumi izskanēja Izglītības un zinātnes ministrijas rīkotajā vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu direktoru un pašvaldību izglītības speciālistu izglītības konferencē, kurā informēja par jaunā mācību satura ieviešanu, skolēnu sasniegumu vērtēšanu, mācīšanas pieejas maiņu un mācību darba organizāciju.

IESPĒJAS

Skolu karte – rīks izglītības plānotājiem un skolēnu vecākiem. Skolu kvantitatīvie rādītāji – skolēnu skaits skolās un klašu grupās, skolas pēc mācību valodas, skolu kvalitatīvie rādītāji – eksāmenu indeksi, kā arī skolotāju vidējais atalgojums, ceļu tīkls, kurā var izmērīt attālumu un ceļā pavadīto laiku, reģionā pieejamā sporta infrastruktūra, iedzīvotāju skaita prognozes – šī un cita noderīga informācija turpmāk būs pieejama unikālā Karšu izdevniecības Jāņa sēta izveidotajā ģeotelpiskās plānošanas platformā Skolu karte.

VIEDOKLIS

Neskaidrību daudz, bet jābūt optimistiem. Aizvadīta vasara, kas bijusi bagāta ar semināriem un konferencēm izglītības laukā, lai pedagogiem skaidrotu jauno kompetencēs balstīto mācību pieeju. Vasara atkal bijis laiks, kad spriests un grozīts skolotāju atalgojums. Daudzām skolām tas arī bijis un joprojām ir rūpju laiks, kur atrast jaunus mācību spēkus. Jautājām skolu vadītājiem – ar kādām sajūtām viņi sagaida jauno mācību gadu. Stāsta Salacgrīvas vidusskolas direktore Sanita Šlekone un Ikšķiles vidusskolas direktors Česlavs Batņa.

AKTUĀLI

Apstiprina pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas organizēšanas jauno kārtību. Ministru kabinets 22.augustā apstiprināja Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāto pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas organizēšanas jauno kārtību. Turpmāk pedagoga novērtēšanas process tiks veikts katrā izglītības iestādē, tādējādi veicinot izglītības iestāžu autonomiju. Jaunā kvalitātes pakāpes piešķiršanas sistēma paredz, ka līdzšinējo piecu pakāpju vietā pedagogs varēs pretendēt un iegūt kādu no trim kvalitātes pakāpēm. 

FORUMS

Kā mācās skolas un skolotāji? Kas ir skolotājs kā personība? Kā viņš mācās? Kā mācās skola? Kā mācās organizācija? Uz šiem jautājumiem atbildes tika meklētas forumā Izglītība izaugsmei 2017, kas vasaras sākumā norisinājās Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā.

IESPĒJAS

20 aktivitātes pirmajai skolas dienai. Pazudušās mantas meklēšana, iepazīsti sevi, klases pašportrets, kalendārs, vienotie pavedieni, laika kapsula – šīs ir tikai dažas no aktivitātēm, ko skolotāji var praktiski īstenot pirmajās skolas dienās kopā ar skolēniem – interesanti un aizraujoši!

SKOLA UN SKOLĒNS

Par skolēnu piederības izjūtu skolai. Vecāku iesaistīšanās un laba sadarbība starp skolēnu, skolotāju un vecāku ir viens no vissvarīgākajiem faktoriem, kas nosaka bērna panākumus, jo skola un mājas ir divas galvenās vides, kurās bērns attīstās, mācās un socializējas.Pētnieki ir vienisprātis, ka skolēnu piederības izjūta skolai ir viena no viņa pamatvajadzībām. Kad tā tiek realizēta, viņi darbojas aktīvāk, labāk spēj pārvarēt grūtības, iemācās sadarboties, kā arī realizē savas spējas un attīsta savu personību. Stāsta Kristīne Bondere, izglītības psiholoģe.

SKOLA UN SKOLĒNS

Talants nav iedzimta spēja, bet noteikts domāšanas stils. Erasmus+ projekta Talantu skola laikā izstrādāta metodoloģija Talantīgās un inovatīvās domāšanas mācīšana skolā: teorija un prakse izmantošanai pamatskolā un sākumskolā. Metodoloģijas aktualitāte ir pamatota ar pētījumiem, ka talants un talantīga domāšana nav nejaušība, tā nav iedzimta īpašība, bet gan domāšanas procesu kopums, kuru var apgūt jebkurš. Stāsta Projekta laikā izstrādātās metodoloģijas autors Jūlijs Muraškovskis, TRIZ (izgudrojumu problēmu risināšanas teorijas) meistars ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi talantīgas domāšanas izpētes jomā.

METODISKIE MATERIĀLI

Zinību diena 10. klasē. Stundas mērķis: pozitīvi noskaņoties jaunajam  mācību gadam, iepazīties ar jauno klasi, kā arī radīt pozitīvus priekšstatus par saskarsmes principiem. Pieredzē dalās Natālija Matulēviča, Bauskas 2. vidusskolas vizuālās mākslas skolotāja, direktora vietniece audzināšanās jomā un klases audzinātāja.

PROJEKTS

Starptautisks eTwinning projekts Bērni vēlas mieru. Pieredzē dalās Inese Zvaigznone, Dobeles 1. vidusskolas skolotāja, eTwinning vēstniece.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS  

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

                                           

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

04.05.2024

Normatīvie akti

27.03.2024