Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla SKOLAS VĀRDS 2. novembra numurā lasiet:

AKTUĀLI

Optimālais skolu tīkls Latvijā. Pētījums noslēdzies. Vai sekos rīcība? Tiešie ieguvēji, veidojot modernu vidusskolu tīklu, būs skolēni un skolotāji. Skolēniem tā būs iespēja iegūt ērtu, modernu mācību vidi, daudzpusīgas un plašas ārpusskolas aktivitātes, kā arī interešu izglītību un sociālos kontaktus. Pedagogiem tā ir iespēja saņemt labāku atalgojumu un strādāt mūsdienīgā un ērtā darba vidē. Savukārt pašvaldībām, sakārtojot skolu tīklu, vairs nebūtu jāuztur pustukšas ēkas, un tās varētu mērķtiecīgāk ieguldīt modernu skolu infrastruktūrā, mācību vides un līdzekļu aprīkojumā pedagogiem.

KONFERENCE

Dziļā mācīšanās. Kā to ieviest Latvijā? Kas ir dziļā mācīšanās (deep learning), kā no virspusējas faktu apgūšanas pāriet uz dziļākas izpratnes veidošanu, prasmju un rakstura attīstīšanu, kā veicināt skolēna pašvadītu mācīšanos, tika spriests Siguldas Valsts ģimnāzijas rīkotajā metodiskajā konferencē Dziļā mācīšanās – ceļš uz kompetencēs balstītu izglītību.

PROJEKTS

Skolu vadītāji – pārmaiņu arhitekti. Ir sākusies jauna iniciatīva izglītības iestāžu vadības komandu stiprināšanai pārmaiņu veikšanai – Pārmaiņu arhitekti. Projekta gaitā skolu komandas strādās pie konkrētu pārmaiņu plānošanas un īstenošanas savās izglītības iestādēs, turpinot darbu semināros, kuros notiks darba procesa savstarpēji vērojumi, analīze un diskusijas, pieaicinot arī ar izglītību tieši nesaistītus cilvēkus.

SKOLOTĀJA PIEREDZE

Integrēta valodas apguve priekšmetu stundās. Mācīties vācu valodu matemātikas stundās vai dabaszinību stundās – angļu valodu? Tas ir iespējams. Šāda mācību metode tiek izmantota jau vairākās Latvijas skolās: Daugavpilī, Valmierā, Skrīveros, Rīgā. Par savu pieredzi stāsta Āgenskalna sākumskolas skolotājas.

Kā skolotājam uzlabot digitālo lietpratību. Kādus digitālos rīkus stundās pielietot, un kur iegūt par to informāciju. Rīgas Angļu ģimnāzijas skolotājai Madarai Skudrai ir lieliska ideja, kur un kā skolotājiem papildināt zināšanas par informācijas tehnoloģijām.

ATBALSTS SKOLOTĀJAM

Perfekcionisms – alkas pēc apkārtējo novērtējuma. Es zinu, kā ir labāk, man ir jāzina labāk – tās ir īstas lamatas perfekcionistam, jo traucē atslābināties, pieņemt palīdzību, deleģēt uzdevumus citiem. Iemācies teikt nē nesvarīgajam un darbiem, kurus ļoti labi var paveikt citi. Papīra zvaigznītes Ziemassvētkiem izgriezīs bērni, un, jā, tās nebūs perfektas! Stāsta Karīna Andersone, psiholoģe un kognitīvi biheiviorālās terapijas psihoterapeite.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS 23.OKTOBRIS – 2.NOVEMBRIS

METODISKIE MATERIĀLI

Mana ideja emocionālās vardarbības mazināšanai skolā. Pieredzē dalās Irēna Mukāne, Kalupes pamatskolas direktores vietniece izglītības jomā, latviešu valodas un literatūras skolotāja.

Mana rudenīgā kūka Latvijas simtgadei. Pieredzē dalās Benita Urtāne, Balvu profesionālās un vispārizglītojošās vidusskolas matemātikas skolotāja.

PIELIKUMS

Optimālā vispārējās izglītības iestāžu tīkla modeļa izveide Latvijā. Ieteikumi, viedokļi, komentāri.

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024