Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla SKOLAS VĀRDS 16. novembra numurā lasiet:

AKTUĀLI

Visticamāk, vidusskolas klasēs noteiks minimālo un maksimālo skolēnu skaitu. Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija 13. novembrī atbalstīja grozījumus Izglītības likumā, paredzot Ministru kabinetam noteikt minimālo un maksimālo skolēnu skaitu klasē un klašu grupā vidusskolas posmā (10.–12. klasēs) vispārējās vidējās izglītības iestādēs. Žurnāla Skolas Vārds aptaujātie skolu un pašvaldību vadītāji un arodbiedrību līderi  ieceri vērtē dažādi – gan atbalsta, ir gatavi kompromisam, gan asi kritizē.

DER ZINĀT

Mācību jomas Veselība un fiziskā aktivitāte satura izmaiņas dziļās mācīšanās kontekstā. Jomas Veselība un fiziskā aktivitāte lielā ideja ir: “Veselība ir fiziska, psihiska un sociāla labklājība”. Veselība ir iespējama tikai tad, ja tā tiek uzlūkota kā vienots veselums. Ja iztrūkst kāda no šīm trijām komponentēm, cilvēks nebūs vesels. Projekta Kompetenču
pieeja mācību saturā
vecākā eksperte Mg. paed. Inese Bautre Skolas Vārdam stāsta par jomas mērķi, idejām un apguves iespējām.

SKOLOTĀJA PIEREDZE

Mūsdienīga un efektīva klases stunda. Audzināšanas stundai ir pavisam citi mērķi. Skolēnus dzīvei gatavo katrā stundā, bet audzināšanas stundā ir laiks izdarīt kaut ko tādu, kam priekšmetu stundā nevaram veltīt tik daudz laika. Pieredzē dalās klases audzinātāja ar 25 gadu stāžu, vēstures un ekonomikas pasniedzēja, kas pieredzi guvusi daudzos starptautiskos projektos, Jolanta Lankovska.

IESPĒJAS

Praktiskās metodes pedagogu – karjeras konsultantu darbā ar grupām. Agita Šmitiņa, karjeras konsultante, docente Vidzemes Augstskolā, uzņēmēja, mācību vadītāja un trenere stāsta par dažiem no pašreiz Latvijā vairāk lietotajiem praktisko metožu veidiem, ko savā darbā izmanto ne tikai karjeras konsultanti, bet arī dažādu jomu pedagogi, biznesa treneri, kouči, psihologi – dažādi speciālisti darbā ar cilvēku personīgo un profesionālo izaugsmi.

SKOLA UN SKOLĒNS

„Vai tev kauna nemaz nav?!” Ir būtiska atšķirība starp moralizēšanu un morālās spriešanas veicināšanu. Izglītības iestāde visefektīvāk pilda morālās spriešanas veicināšanas funkciju, tādējādi mūsu sabiedrībā pieņemto morāles vērtību un normu audzināšana skolā ir normāla darba daļa. Ar to viss būtu kārtībā. Tomēr, ja pastāv moralizēšana, tad problēma slēpjas veidā, kā morāles vērtības tiek nodotas, tātad – komunikācijā. Stāsta Karīna Andersone, psiholoģe un kognitīvi biheiviorālās terapijas psihoterapeite.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS 6.- 16. NOVEMBRIS

METODISKIE MATERIĀLI

Palīdzēsim 9.klašu skolēniem iepazīt Latvijas vēsturi caur vēstures vizuālajiem avotiem. Pieredzē dalās Daina Spuriņa, Jēkabpils vakara vidusskolas un Sūnu pamatskolas vēstures un kulturoloģijas skolotāja.

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024