Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla SKOLAS VĀRDS 20. decembra numurā lasiet:

PĒTĪJUMS

Latvijas skolēni lasa labi, bet viņiem ir neadekvāti zems pašvērtējums. IEA PIRLS 2016 starptautiskā pētījuma par lasītprasmi 4.klasē rezultāti rāda, ka pēdējo 10 gadu laikā Latvijas skolēnu lasītprasme ir augusi – 50 valstu vidū esam 11.vietā pasaulē. Tomēr bažas rada mūsu skolēnu zemais pašnovērtējums – par to decembra sākumā notikušajā konferencē Latvijas Universitātē sprieda un diskutēja eksperti. Jāuzsver, ka skolēnu lasītprasme ceturtajā skolas gadā ir īpaši nozīmīga, jo šajā laikā notiek pāreja no lasīt mācīšanās uz mācīšanos lasot un laba lasītprasme ir pamats sekmīgām mācībām turpmākajos gados.

AKTUĀLI

Problēmbērnu iekļaušana skolā. Kā veiksmīgi iekļaut savā klasē gan skolēnu ar speciālām vajadzībām, gan skolēnu ar uzvedības problēmām. Ko darīt un kā rīkoties, lai jau sākuma stadijā skolēna nespēju adaptēties skolas vidē samazinātu un neradītu agresivitāti? Domāt, ka skolēns grib slikti uzvesties vai ka viņš ir ļauns, vai ka viņš speciāli tā uzvedas, būtu aplami! Stāsta psiholoģe, Rīgas 5.internātpamatskolas direktore Iluta Vilnīte.

PIEREDZE

Sociālo zinību un vēstures skolotāji mācās plānot un veidot mācību uzdevumus. Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskā centra (RIIMC) rīkotajos semināros sociālo zinību un vēstures skolotāji pilnveido savas prasmes plānot mērķtiecīgus uz skolēna sasniedzamo rezultātu vērstus mācību uzdevumus, pārrunā kritēriju un uzdevumu veidošanas pieredzi, analizē pieejamos IKT rīkus un to izmantošanu mācību procesā. Par mācībām stāsta kursu pasniedzējs, Siguldas pilsētas vidusskolas vēstures, sociālo zinību un fizikas skolotājs, tehnoloģiju entuziasts  Edgars Bajaruns.

SKOLA UN SKOLĒNS

Kā veidojas skolēna spēja uzticēties skolotājam. Skaidrojošās vārdnīcas definē, ka uzticēšanās ir attieksme pret citu cilvēku, viņa rīcību, tā balstīta uz pārliecību par viņa taisnīgumu, uzticību, godprātību un godīgumu. Tātad, uzticība ir ētikas kategorija, to grūti izmērīt, nepārprotami reglamentēt un noteikt. Tas ir kaut kas personisks, katra skolotāja personības noteikts. Vēlos ieskicēt dažus aspektus, kuri veido uzticēšanās fenomenu skolā, kas ir pamats veselīgai sadarbībai starp skolēnu un skolotāju. Stāsta Dace Caica, psihoterapeite.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS 6. – 20. DECEMBRIS

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

 

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024