Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla SKOLAS VĀRDS 20. februāra numurā lasiet:

AKTUĀLI

Kā pilotskolās turpinās jaunā mācību satura un pieejas aprobācija. Noslēgusies pērn septembrī izsludinātā sabiedriskā apspriešana pilnveidotā mācību satura un pieejas piedāvājumam. Skolas Vārds turpina sekot līdzi vairāku pilotskolu darbam, uzrunājot skolu vadītājus un pārstāvjus, lai uzzinātu kā skolās norit  jaunā mācību satura un pieejas aprobācija. Stāsta Codes pamatskolas, Daugavpils 3. vidusskolas, Grobiņas sākumskolas un ģimnāzijas, Jelgavas pirmsskolas izglītības iestādes Kamolītis, Aizkraukles novada vidusskolas, Rīgas Teikas vidusskolas, Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas un Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijas vadītāji un pārstāvji.

FORUMS

Kādi ir nozīmīgākie sasniedzamie rezultāti STEM jomā. Kādi ir nozīmīgākie sasniedzamie rezultāti skolēniem, beidzot pamatizglītības un vidējās izglītības posmu STEM  jeb dabaszinātņu, tehnoloģiju, inženierzinātņu un matemātikas jomā? Kādā veidā mijiedarboties STEM jomām, lai tās viena otru efektīvi papildinātu un skolēnu izpratne būtu dziļāka? Kā īstenot STEM, lai skolēni gūtu pieredzi produkta tapšanā un tehnoloģiju attīstībā? Par šiem trīs galvenajiem jautājumiem Skola2030 forumā diskutēja viedokļu līderi un nozaru speciālisti.

SKOLAS PIEREDZE

Apgūst Igaunijas skolotāju pieredzi, kā mācīt pa jaunam. Jelgavas 2. pamatskolā februāra vidū notika pieredzes apmaiņas seminārs Izglītības tendences mūsdienu mainīgajā sabiedrībā 21. gadsimtā, kuru vadīja skolas ilggadējie sadarbības partneri – skolotāji no Tallinas Kesklinnas krievu ģimnāzijas. „Cik daudz tiek ņemtas vērā bērnu prioritātes, tik daudz var saukties par nākotnes skolu,” sacīja Tallinas skolas metodiķe Ludmila Roždetsvenska.

FORUMS

Vai skolā sports ir iespējams bez normatīviem? Kāds ir mācību priekšmeta Veselība un sports stundas mērķis? Kā skolēnu sniegums ir vērtējams mācību priekšmetā Veselība un sports? Par šiem jautājumiem Skola2030 sestajā forumā diskutēja tā dalībnieki. Jaunais mācību satura piedāvājums mācību priekšmetā Veselība un sports – iepazīstināt skolēnus ar dažādiem sporta veidiem, sekmējot dažādu citu sekmju attīstību, kā arī veicināt skolēnu apzinātu interesi ne tikai par sportošanu, bet arī veselīgu dzīvesveidu.

IESPĒJAS

Pārmaiņas pedagogu izglītošanā. Ministrija informē, ka jaunā pedagoga izglītības standarta izstrāde nekādā veidā nav saistīta ar pašreizējo pedagogu darbu skolā. Viņi strādās, kā strādājuši līdz šim. Un, tāpat kā līdz šim, turpinās regulāri papildināt savu profesionālo kompetenci, ņemot vērā aktualitātes un pārmaiņas izglītības saturā (standartā), sabiedriskajās norisēs utt.

SKOLOTĀJA PIEREDZE

Atgriezeniskā saite matemātikas stundās. Atgriezeniskās saites sniegšana ir svarīga katram cilvēkam darbības un mācīšanās procesā, lai varētu kontrolēt un saprast, vai es to daru pareizi. Atgriezenisko saiti var sniegt dažādos veidos: skolēns –  skolēns, skolotājs – skolēns. Atbilstoši darba formai un mācību procesa posmam, mēs izvēlamies dažādas atgriezeniskās saites sniegšanas iespējas. Stāsta Siguldas Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja, Siguldas novada matemātikas jomas vadītāja un Valsts izglītības satura centra metodiķe Baiba Rampāne.

SKOLAS VIDE

Vai skolā stresa profilakse ir iespējama? Darba un atpūtas balanss – slodzes plānošana. Tas, vai stress ir vai nav mums kaitīgs, ir ļoti atkarīgs no stresa ilguma un daudzuma. Vairumam ir saprotams, ka pilnībā no stresa izvairīties nav nepieciešams, jo, lai aktīvi darbotos, mums ir vajadzīgs možums. Ja trauksme rodas noteiktos laika posmos un mums ir pietiekams miera režīms, tad trauksme nerada nekādu negatīvu iespaidu veselībai. Tomēr, ja stress ieilgst, rodas dažādas saslimšanas. Stāsta Karīna Andersone, psiholoģe un kognitīvi biheiviorālās terapijas psihoterapeite.

ĀRVALSTĪS

Piecas atziņas no izglītības tehnoloģiju pasākuma BETT Show 2018. Tiesa, man kā materiālu izstrādātāju pārstāvim šādos brīžos ir grūti nosēdēt mierā, jo tā vien gribas skaļi iesaukties: bet ko dod tehnoloģijas, ja nav satura? Tomēr šobrīd valdošā tendence ir ieguldīt līdzekļus tehniskajā aprīkojumā, jo tas ir kaut kas taustāms, reāls, ko var parādīt vecākiem un dažādām inspekcijām, lai attiecīgā izglītības iestāde izskatītos moderna. Baidos, ka šī ir arī Latvijas izglītības sistēmas situācija. Stāsta Sintija Buhanovska, Zvaigzne ABC  Interaktīvo mācību materiālu izstrādes grupas vadītāja.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS 2. – 19.FEBRUĀRIS

METODISKIE MATERIĀLI

Klases stunda Es un tu = MĒS! Pieredzē dalās Astra Šķēle, Lubānas vidusskolas skolotāja.

Audzināšanas stunda Pozitīvā saskarsme mums apkārt. Pieredzē dalās Evita Barkane, Rēzeknes internātpamatskolas – attīstības centra skolotāja.

Žurnāla saturs pieejams abonētājim.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024