Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla SKOLAS VĀRDS 8. novembra numurā lasiet:

INTERVIJA

Nevis jāpārvilina bērni, bet efektīvāk jādomā par pieejamo līdzekļu izlietošanu. Šā gada augustā izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska un Izglītības un zinātnes ministrija, pieaicinot Izglītības kvalitātes valsts dienestu (IKVD) un Valsts izglītības satura centru, sāka sarunu sēriju ar pašvaldībām, lai pirms administratīvi teritoriālās reformas īstenošanas apspriestu skolu tīkla attīstību un iespējamās izmaiņas. Par sarunu norisi iztaujājām IKVD vadītāju Initu Juhņēviču.

BALVA

Kad skolēni māca skolotājus: pasniegtas Izcilības balvas vidusskolēniem ar disleksiju. 30. oktobrī, beidzoties Disleksijas mēnesim, ar „Swedbank” atbalstu pasniegta Latvijas Disleksijas biedrības Izcilības balva vidusskolēniem, kuriem ir disleksija, bet kuri spējuši nepadoties lasīšanas grūtību priekšā un īpaši veiksmīgi iekļauties mācību procesā.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Aptauja: 88% jauniešu ir savas valsts patrioti.

Izglītības ministre: skolām jāizvērtē savas stiprās puses.

Mēneša beigās notiks skolēniem veltīta karjeras diena dzelzceļa nozarē.

Konkursā „Gada sporta skolotājs 2019” izraudzīsies profesionālāko skolotāju.

Noteikti konkursa "Mūsu mazais pārgājiens" uzvarētāji.

Izsludināts Nordplus programmas projektu konkurss.

DISKUSIJA

Jauniešus mudina izvēlēties nākotnes profesijas. Rīgas Tehniskajā koledžā 17. oktobrī norisinājās diskusija vidusskolēniem un profesionālo izglītības iestāžu audzēkņiem „Šodien sākas nākotne!”. Jaunieši pulcējās, lai spriestu par nākotnes profesijām un prasmēm, kā arī tehnoloģiju un mākslīgā intelekta nozīmi mūsdienās, attīstību tuvākajā desmitgadē un ietekmi uz nākotnes darba tirgu.

INTERVIJA

Kļūt par savējo. Saruna ar Iespējamās misijas” skolotāju Edmundu Kropu. Diplomētais biologs Edmunds Krops šo mācību gadu sāka kā viens no 34 „Iespējamās misijas” skolotājiem. Kā zināms, šī nevalstiskā organizācija jau 12 gadu rūpējas par kvalitatīvu izglītību Latvijā, piesaista un sagatavo jaunus profesionāļus darbam skolā.  Ar E. Kropu sarunājamies par neparasto veidu, kā viņš nokļuva šajā kustībā, pārrunājam, kā jaunajam skolotājam veicas darbā skolā, kādas atziņas radušās.

EMOCIONĀLĀ INTELIĢENCE

Emocionālā inteliģence izglītībā – pedagogi mācās iepazīt sevi un citus. Skolotāja darbs ir stresa pilns, un kopumā pedagogi maz domā par sevi, par savu pašsajūtu, jo profesijas būtība ir atbalsta sniegšana un rūpes par citiem. Tomēr ar laiku savu vajadzību ignorēšana var radīt negatīvismu, kas atstāj iespaidu uz izglītības sistēmu kopumā un skolotāja profesijas prestižu.

VIEDOKLIS

Pedagoģe: pētnieciskie uzdevumi ir lielākais klupšanas akmens eksāmenos. Šogad skolēnu matemātikas eksāmenu rezultāti sasnieguši sliktāko līmeni pēdējā desmitgadē. Vieni norāda uz kļūdām pedagogu darbā, citi apšauba bērnu spējas. Vēl citi norāda uz kraso atšķirību starp to, ko skolēni apgūst matemātikas mācību stundās, un eksāmenu saturu. Pedagoģe un Neatkarīgās izglītības biedrības biedre Inguna Granta, paužot savu viedokli, norāda, ka patiesība ir kaut kur pa vidu. Viņa piebilst, ka diemžēl visas iesaistītās puses vēl nav sapratušas, cik būtiska problēma ir zemie eksāmenu rezultāti.

PIEREDZE

Tēma „Siltums” dažādos mācību priekšmetos 8. klasē. „eTwinning” šī gada nacionālo projektu laureāts „Rokasgrāmata skolotājiem, skolēniem un sliņķiem par siltumu” ir lielisks piemērs, kā sadarboties skolotājiem un kā interesantā veidā  aizraut skolēnus mācībām.

PIEREDZE

Vācu valodas mācīšanās 7. klasē: aizraujoši un interesanti. „eTwinning” skatītāju balvu šā gada „eTwinning” balvas konkursā ieguva Rīgas Teikas vidusskolas projekts „Perfekt zusammen lernen” („Perfektu mācīties kopā”). „eTwinning” projekts, kuru izveidoja Rīgas Teikas vidusskolas vācu valodas skolotāja  Helēna Briede kopā ar skolēniem, ir tā aizrāvis jauniešus, ka top jau nākamais projekts „Unsere Sommerferien” („Mūsu vasaras brīvdienas”), kas ir šī projekta turpinājums.

Skolas dibinātāja: Jāsaredz katras mazās skolas pievienotā vērtība. Domājot par bērnu mācīšanās procesu, īpašu uzmanību pievēršam skolotāju darba kvalitātei, mācību pieejai un vides iekārtojumam, kas tikai kopā veido unikālo pieeju – ka katrs bērns var. Mūsu galvenais mērķis ir iemācīt bērniem mācīties, risināt sev svarīgos jautājumus, ētiskā un atbildīgā veidā pret sevi, cilvēkiem sev apkārt un pasauli kopumā. Stāsta Valda Malceniece, Cēsu Jaunās skolas dibinātāja.

KARJERAS IZGLĪTĪBA

Rēzeknes 5.vidusskolas skolēni iepazīst darba iespējas  videospēļu industrijā. Novembra sākumā Rēzeknes 5. vidusskolā norisinājās “KonkurētSPĒJĪGS” sarunas, kuru laikā skolēni tika iepazīstināti ar to, kā tiek radītas videospēles un kādas eksaktās zināšanas ir nepieciešamas, lai varētu strādāt šajā industrijā.

METODISKIE MATERIĀLI

Enerģijas pārvērtības. 6. klase. Pieredzē dalās Inese Pickaine, Skrundas vidusskolas skolotāja.

“Ceļojums apkārt zemeslodei kopā ar Fileasu Fogu un sulaini Āķi XIX gadsimtā”. Sadarbības stunda (literatūra, ģeogrāfija, sociālās zinības). Pieredzē dalās Māra Tamuža, direktora vietniece  audzināšanas un ārpusstundu darbā, latviešu valodas un literatūras skolotāja Vaiņodes vidusskolā.

 „Draudzības tilts”. Audzināšanas stunda. Pieredzē dalās Ilze Strode, Praulienas pamatskolas skolotāja, pedagogs- karjeras konsultants.

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024