Žurnāls "Skolas Vārds"

Žurnāla SKOLAS VĀRDS 17. janvāra numurā lasiet:

SKOLOTĀJI MĀCĀS

Skolotāji programmē tiešsaistes čatu.  Lai programmēšanas skolotāji varētu pasniegt augstākā līmeņa programmēšanu vidusskolas vecuma skolēniem pēc projekta „Skola 2030” izstrādātā vidusskolas pilnveides modeļa, 32 skolotāji, viņu vidū 22 pedagogi no reģioniem, 10. janvārī pabeidza trešo mācību kārtu. Mācību laikā skolotāji papildināja savas zināšanas, tostarp viens no darba uzdevumiem bija sarakstes lietotnes jeb tiešsaistes čata izveide.

AKTUĀLĀS IZGLĪTĪBAS ZIŅAS

Apstiprināti noteikumi par 2020./2021. mācību gada garumu, mācību semestriem un brīvlaikiem.

IZM: Nodrošinājums ar mācību līdzekļiem mazākumtautību skolās ir apmierinošs; to visvairāk trūkst pirmsskolās.

Atkal telefons rokā? Jā, mācos latviešu valodu!

Valdība skata likumprojektu par bērnu un jauniešu izglītošanu valsts aizsardzībā.

Aicina izvirzīt progresīvus dabaszinātņu un matemātikas skolotājus „Ekselences balvai”

Norisināsies konkursa skolēniem "Gribi būt mobils" pirmais pusfināls.

Sākusies skolēnu pieteikšanās "Ēnu dienai 2020".

GADA SKOLOTĀJS

„Gada sporta skolotājs 2019” – Santa Krasovska. Titula „Gada sporta skolotājs 2019” ieguvēja Santa Krasovska Kocēnu novada Rubenes pamatskolā par sporta skolotāju strādā deviņus gadus, bet viņas kopējais sporta skolotājas darba stāžs ir vairāk nekā 27 gadi – kopš Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas beigšanas. Par sporta skolotāju viņa ir strādājusi arī Jaunpiebalgas vidusskolā un pamatskolā un Valmieras Pārgaujas ģimnāzijā.

VIEDOKLIS

Izglītības centra direktore: programmēšana domāta arī humanitāras ievirzes cilvēkiem. Mūsdienās aizvien vairāk jauniešu domā par ātrāku nokļūšanu darba tirgū un vēlas mācīties praktiski. Jaunieši lieliski apzinās, kuras profesijas ir labāk vai sliktāk apmaksātas, un tieši šis fakts nereti ietekmē izvēli, stāsta Latvijas Tālmācības profesionālā centra direktore Inese Erģe. Viņa novērojusi, ka patlaban jauniešu vidū ļoti pieprasītas ir tās profesijas, kas saistītas ar dizainu un programmēšanu.

IZGLĪTOJOŠAS AKTIVITĀTES

VARAM aicina skolēnus izzināt dabu un iesaistīties vides jautājumu risināšanā. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija sākusi iniciatīvu – „DABA=ES”, aicinot ikvienu, bet jo īpaši ģimenes ar bērniem un pedagogus, apmeklēt trīs nacionālas nozīmes vides informācijas un izglītības centrus – Latvijas Dabas muzeju, Nacionālo botānisko dārzu Salaspilī, kā arī Rīgas Nacionālo zooloģisko dārzu –, kuros tiek atjaunotas ekspozīcijas, izveidoti interaktīvi stendi un īstenotas dažādas citas aktivitātes, lai veicinātu sabiedrības izpratni par Latvijas dabas vērtībām un to nozīmi.

M. Katkovska: kibermobings nav izdomāta problēma. Visbiežāk kibermobinga jeb emocionālās pazemošanas internetā gadījumi, kuros iesaistīti bērni un pusaudži, nonāk pieaugušo redzeslokā tikai tad, kad problēma jau ir ieilgusi un samilzusi. Mobilo sakaru operatora „Bite Latvija” iniciatīvas „Iekod pirkstā!” ekspertu pieredze liecina, ka to ietekmē vairāki iemesli, piemēram, bērnu bailes izstāstīt vecākiem vai pedagogiem par notiekošo, pieaugušo zināšanu un laika trūkums u. c. Kā to mainīt? Atbildes uz jautājumiem sniedz Latvijas Drošāka interneta centra vadītāja Maija Katkovska.

PIEREDZE

Kolektīva saliedēšana: klases stundas plāns. Aglonas vidusskolas 11. klases audzinātāja Valentīna Ondzule par skolotāju strādā vairāk nekā 35 gadus. Pašlaik skolā viņa ir arī bibliotekāre. Skolotāja uzskata, ka pedagoga galvenā misija, audzinot vidusskolēnus, ir mudināt skolēnus būt drosmīgiem idejās, neatlaidīgiem mērķos, atbildīgiem darbos un cieņpilniem vārdos. Galvenais skolotāja darbā ir mācīt dzīvei.

Laba audzināšanas stunda, kāda tā ir? Spēle „Pikaste”. Bauskas sākumskolas 5.c klases audzinātājas un latviešu valodas skolotājas Sanitas Anspokas pieredze.

Sākumskolas skolotāja uzdevums un klases stundas plāns. Kadrijas Beirotes ikdiena paiet kopā ar 26 lieliskiem 2. klases skolēniem Rīgas 6. vidusskolā. Viņa uzskata, ka sākumskolas pedagoga primārais uzdevums ir bērna  personības atvēršana un tad mācību vielas apguve. Nevis otrādi!

METODISKIE MATERIĀLI

Latvijas tauriņi 4. klase.

Perimetrs 2. klase.

Es esmu ceļu satiksmes dalībnieks – velosipēdists.

 

Žurnāla saturs pieejams abonētājiem.

Atgriešanās atpakaļ
Lasīt izdevumu
Vēlos abonēt Arhīvs

Šī gada izdevumi

Skolas Vārds

01.05.2024

Pirmsskolā

26.04.2024

Izglītība un Kultūra

28.03.2024

Normatīvie akti

27.03.2024